Interviu
Parteneriatul cu brokerii - Secretul unui business solid și în condiții economice dificile
Autor:Oana RADU
Vineri, 23 August 2013
Mesut YETISKUL, Director General, Credit Europe Asigurări

       În această vară se împlinesc șase ani de când CREDIT EUROPE Asigurări şi-a început activitatea în piaţa românească de asigurări. Despre rezultatele pe care le-a înregistrat  compania în această perioadă şi despre strategia pe care a stabilit-o pentru anii care urmează ne-a vorbit Mesut YETISKUL, Director General al CREDIT EUROPE Asigurări.

 

PRIMM: Cum aţi prezenta în câteva cuvinte evoluţia companiei în aceşti primi șase ani?
Mesut YETISKUL: Am început activitatea în România cu produse de bancassurance adresate companiilor din grup, CREDIT EUROPE Bank şi CREDIT EUROPE Leasing. În 2007 şi 2008, ponderea afacerilor provenite din afara grupului era mai mică de 15% din total. În 2008 am început însă să lucrăm şi cu brokeri şi agenţi, iar în prezent ponderea de afaceri provenite din parteneriatele externe reprezintă mai mult de 50% din total şi este în continuă creştere. Brokerii au devenit principalul nostru canal de distribuţie şi ne concentrăm pe construirea unor parteneriate cât mai solide cu aceştia, care să aducă succes pe termen lung.
PRIMM: Ce ne puteţi spune despre rezultatele financiare, cu atât mai mult cu cât, la numai un an de la intrarea pe piaţa românească, aţi fost nevoiţi să vă confruntaţi cu criza economică şi cu impactul acesteia?
M.Y.: Deşi CREDIT EUROPE Asigurări este o companie medie, în ceea ce priveşte primele brute subscrise, dacă vorbim de solvabilitate şi coeficientul de lichiditate, ne situăm în top trei. Suntem, de asemenea, una dintre puţinele companii care au înregistrat profit în ultimii cinci ani.
De asemenea, am făcut paşi importanţi în ceea ce priveşte imaginea companiei. Acum, aud de la o mulţime de brokeri că societatea CREDIT EUROPE este una dintre cele mai bune companii de asigurări în ceea ce priveşte calitatea serviciilor şi încrederea pe care o inspiră. În ceea ce priveşte proiectele speciale, brokerii ştiu acum că societatea noastră este o opţiune foarte bună pentru a discuta şi dezvolta noi produse, în mod corespunzător şi în timp util.
Deci, pot să afirm că, ţinând cont de situaţia economică din România, am avut parte de o evoluţie bună în aceşti ultimi șase ani.
PRIMM: Ce strategie intenţionaţi să urmaţi pentru a menţine tendinţa de creştere şi, de ce nu, pentru a-i intensifica ritmul?
M.Y.: După cum am spus, canalul principal de distribuţie îl reprezintă brokerii. Vom continua să creştem pe această parte pe toate liniile de business, dar în special pe Property (locuinţe şi afaceri), CASCO, Răspunderi, Cargo, Construcţii-montaj, Travel Health şi altele, în afară de RCA. Ne adaptăm şi modificăm produsele în mod constant, bazându-ne pe tendinţele din piaţa de asigurări şi pe cererile primite din partea brokerilor.
PRIMM: Aveţi în plan şi o dezvoltare teritorială în viitorul apropiat?
M.Y.: Avem 8 directori regionali în cele mai mari judeţe, pe lângă sucursalele CREDIT EUROPE Bank, care sunt prezente aproape în toată ţara. Plănuim să angajăm noi directori regionali şi pentru judeţele mai mici.
PRIMM: Majoritatea companiilor din piaţă investesc în ultima vreme în partea de online şi în dezvoltarea platformelor web. Care este situaţia la CREDIT EUROPE Asigurări?
M.Y.: În prezent am început un nou proiect de îmbunătăţire a softului de asigurări. Am observat că ar trebui să ne îmbunătăţim softul şi să îl facem mai accesibil pentru brokeri şi agenţi. Vom implementa noua versiune cel mai probabil în octombrie a.c. Am implementat servicii web pentru câteva tipuri de asigurări. Totuşi, dezvoltarea continuă, pentru a avea servicii web pentru toată gama de produse pe care o oferim.
PRIMM: Ce ne puteţi spune despre proiectul de extindere a activităţii şi pe linia de asigurări de viaţă?
M.Y.: Da, a fost unul din scopurile noastre să avem atât o companie de asigurări de viaţă, cât şi una de non-viaţă. Totuşi, din cauza crizei economice din întreaga lume, acest proiect este trecut în aşteptare pentru moment. Dacă vom observa că situaţia economică din Europa şi din România dă semne de redresare, am putea relua proiectul.

Despre CREDIT EUROPE Asigurări

CREDIT EUROPE Asigurări este autorizată să desfăşoare activităţi generale în România începând cu data de 9 iulie 2007 şi reprezintă o investiţie directă a grupului financiar olandez CREDIT EUROPE Group NV şi a concernului FIBA Group, prezent în 12 ţări (10 din Europa şi 2 din Asia), prin intermediul a aproximativ 12.000 angajaţi şi 74 de companii, cumulând un capital social de peste 3 miliarde USD şi active de peste 18 miliarde USD.
În prezent, compania este prezentă prin birouri regionale în Bucureşti, Timişoara, Cluj-Napoca, Constanţa, Iaşi, Braşov şi prin sucursalele CREDIT EUROPE din toată ţara. De asemenea, CREDIT EUROPE Asigurări este acţionar PAID.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Parteneriatul cu brokerii - Secretul unui business solid și în condiții economice dificile).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!