Opinii
Pregătirea continuă – provocare sau oportunitate?
Autor:Elizeu FOLESCU Senior Regional Executive LIMRA / LOMA
Luni, 02 Mai 2016

Pregătirea continuă a persoanelor implicate în domeniul asigurărilor reprezintă unul dintre factorii esențiali de succes, pe termen lung, pentru industria noastră. Din păcate, cerințele actuale în ceea ce privește formarea continuă sunt aproape inexistente pentru angajații din back-office, iar  în ceea ce privește soluțiile de dezvoltare și evaluare a abilităților necesare membrilor echipelor care au contact direct cu clienții, reprezintă o provocare.

Dacă pentru angajații care lucrează în departamente ce nu au contact direct cu clienții pregătirea continuă se referă, mai degrabă, la acumularea de cunoștințe și dezvoltarea de abilități tehnice, pentru membrii echipelor de vânzare, customer services sau marketing, pregătirea continuă reprezintă o provocare atât prin multitudinea nevoilor, cât și a diversității și complexității soluțiilor necesare.
Cerințele actuale în ceea ce privește pregătirea continuă sunt aproape inexistente pentru angajații din back-office și, din păcate, pentru intermediari reprezintă chiar o formă de disturbanță a activității din multe puncte de vedere – educațional, financiar etc. Cursul obligatoriu de pregătire continuă are exclusiv obiectivul de a oferi cunoștințe, marea majoritate a acestora fiind tehnice – aceasta nu reprezintă o problemă în sine. 
Tematica cursului este neschimbată de ani buni fiind în situația de a avea persoane care au parcurs de două ori același curs și au fost testate de două ori trebuind, evident, să plătească de două ori pentru același curs și aceeași testare!
Metoda de instruire se rezumă, aproape în exclusivitate, la citirea unor materiale pe o platforma e-learning sau descărcarea și citirea acestora în format letric. Informațiile nu sunt actualizate, iar uneori sunt chiar eronate, creând confuzie, singura metodă de a putea trece testul final fiind în unele cazuri aceea de a memora răspunsurile corecte ale celui care a întocmit testul!
Trecerea la un sistem centralizat obligatoriu, care să aibă la bază dezvoltarea de abilități, competențe și deprinderi, nu va avea niciun efect pozitiv în ceea ce privește instruirea persoanelor din distribuție – ar însemna doar pierdere de timp și resurse financiare, plus și o mai mare confuzie, existând posibilitatea de a apărea contradicții între ceea ce învață cursanții și ce li se cere în activitatea de zi cu zi.
Oricum, a ne gândi că se pot dezvolta și evalua abilități interpersonale de comunicare, negociere, mediere etc. necesare membrilor echipelor de vânzare doar prin intermediul platformelor e-learning este chiar periculos pentru viitorul consilierii financiare.
Majoritatea companiilor își definesc pentru membrii echipelor de vânzare și managerii acestora planuri de carieră care includ și etape de instruire continuă în funcție de nevoile specifice, vechime și realizări. Prin urmare, încurajarea acestora în a dezvolta împreună cu firmele de specialitate programe de dezvoltare și pregătire continuă ar avea un efect cu adevărat benefic în sensul profesionalizării personalului din companiile de asigurare sau intermediere. Astfel, pregătirea continuă, care în acest moment prin normele existente reprezintă cu siguranță o provocare, ar putea deveni o oportunitate de a profesionaliza cu adevărat angajații și serviciile oferite de aceștia. 

Soluțiile LIMRA & LOMA

În România, la fel ca oriunde în lume, LIMRA oferă, printre multe altele, programe de pregătire dedicate atât celor care intermediază asigurări, cât și managerilor acestora: Professional Financial Advisor (PFA) este un program de instruire dedicat agenților ce își doresc să devină profesioniști ai domeniului distribuției asigurărilor și serviciilor financiare,  program care se derulează pe parcursul a 3-5 ani, iar Chartered Insurance Agency Manager (CIAM) este programul de instruire dedicat managerilor echipelor de vânzare – 7 etape ce pot fi parcurse în 5-7 ani.
De asemenea, LOMA,  prin bine cunoscutul program FLMI, oferă posibilitatea de a obține o certificare globală care reprezintă standardul de excelență în dezvoltarea profesioniștilor din cadrul industriei noastre.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Pregătirea continuă – provocare sau oportunitate?).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!