Cover Story
Premiile Pieței Asigurărilor. 2012... a XII-a Gală
Autor:Alex ROŞCA

Piaţa asigurărilor şi-a cunoscut performerii anului trecut cu ocazia celei de-a 12-a ediţii a Galei Premiilor Pieţei Asigurărilor. Au fost premiate companii de asigurare, de brokeraj precum şi partenerii tradiţionali ai pieţei. Evaluarea premiilor a fost fundamentată pe rezultatele anului 2011, cel de-al treilea an consecutiv dificil pentru piaţa asigurărilor şi care încheie o perioadă în care obiectivele companiilor au fost transformate din valorificarea potenţialului în conservarea clienţilor şi diminuarea costurilor. Tocmai de aceea, performanţa, stabilitatea şi dezvoltarea companiilor locale de asigurări au meritat aprecierea mai mult decât oricând.

Aproape 400 de lideri şi specialişti din asigurări şi din alte domenii conexe au fost prezenţi la evenimentul care a avut loc în Sala Atlas a Hotelului Radisson BLU. Au fost premiate cele mai performante companii de asigurări româneşti, dar şi reţelele lor teritoriale în cadrul celei de-a 12-a Ediţii a Galei Premiilor Pieţei Asigurărilor.


Eleganţa evenimentului a fost accentuată de participarea extraordinară a designerului Alexandru CIUCU, furnizorul oficial al Casei Regale din România, printr-o prezentare a celor mai recente tendinţe în moda masculină. Emoţiile şi tensiunea dinaintea fiecărei categorii de premii au fost atenuate de scurte reprize de dans.


Marile Premii decernate companiilor de asigurări au fost: ALLIANZ-ŢIRIAC Asigurări – Marele Premiu – Compania de Asigurări a Anului, ASIROM VIG – Compania Anului – Asigurări Generale în timp ce Compania Anului pe segmentul Asigurărilor de Viaţă a fost desemnată BCR Asigurări de Viaţă.

Premiile Speciale Managerul Anului au fost adjudecate în acest an de către Florina VIZINTEANU, Preşedinte Directorat BCR Asigurări de Viaţă pentru segmentul asigurărilor de viaţă, în timp ce Mihail TECĂU, Preşedinte, BCR Asigurări VIG a obţinut Premiul Managerul Anului pe segmentul asigurărilor generale.


La categoria Premii pentru Companii de Asigurare, GENERALI România şi-a adjudecat Premiul pentru Excelenţă, iar ALICO Asigurări şi GROUPAMA au primit Premiul Pentru Calitatea Serviciilor în Asigurări de Viaţă, respectiv în Asigurări Generale.


OMNIASIG VIG a primit Premiul pentru Tradiţie şi Stabilitate, în timp ce companiei ASTRA Asigurări i-a revenit Trofeul PRIMM.
Cele mai bune produse de asigurări au fost desemnate Asigurarea Suplimentară pentru afecţiuni grave, un produs al ING Asigurări de Viaţă, în timp ce pe segmentul Asigurărilor Generale, IMM Protector dezvoltat de EUROINS a obţinut premiul pentru categoria amintită.
Premiile speciale pentru creativitate au fost acordate companiei PLATINUM pentru produsul PLATINUM HoReCa şi companiei UNIQA Asigurări pentru iniţiativa de promovare UNIQA Mobil.


Performanţele brokerilor de asigurare nu au fost nici ele neglijate, chiar dacă anul a debutat cu Ediţia Inaugurală a premiilor dedicate intermediarilor în asigurări. MARSH România a fost declarat Brokerul Anului şi, tot la această categorie, au fost acordate şi trei Premii Speciale pentru Parteneriat pentru colaborarea dintre: PIRAEUS Insurance Broker şi DOMO, NETRISK România şi eMag.ro şi, nu în ultimul rând, pentru OTTO Broker şi SIGNAL Iduna.


SAFETY Broker a fost desemnată prin votul companiilor de asigurare „Compania de brokeraj preferată de asigurători” în timp ce Cristian BĂLĂNICĂ, Director General al PIRAEUS Insurance Broker, a întrunit cele mai multe voturi ale companiilor de asigurări pentru reprezentantul companiilor de brokeraj cu care acestea au cea mai bună colaborare.
La categoria Distincţiilor Speciale, Premiul Special pentru Întreaga Carieră a fost acordat lui Ion BRĂTULESCU, în timp ce Radio EUROPA FM, Direcţia Poliţiei Rutiere – IGPR şi PRO Fiduciaria au fost distinse cu Premii Speciale pentru Contribuţia la Dezvoltarea Pieţei Asigurărilor.


ASITO Kapital a obţinut Premiul pentru Dezvoltare Durabilă, în timp ce Profesioniştii de Succes ai anului 2011 sunt: Alin BĂIESCU, Florin CĂLIN, Dragoş CIOCAN, Ciprian GRIGORESCU, Ionuţ LOSONTI, Adrian LUPESCU, Tiberiu MAIER, Andrei MIRĂUŢĂ, Mădălin ROŞU, Iuliana RUSEI, Tanas STANCIU şi Filip STAVROSITU.


Pentru a patra oară, Ceremonia acordării Premiilor Naţionale a fost precedată de decernarea Premiilor Regionale. Au fost acordate Diplome sucursalelor şi agenţiilor companiilor aflate pe primele 5 poziţii în Topurile Judeţene de asigurări generale, de viaţă şi de brokeraj în asigurări. De asemenea, au fost acordate premii pentru fiecare dintre cele 8 regiuni de dezvoltare, fiind recompensate 3 companii de asigurare şi de brokeraj în asigurări.

Retrospectiva 2011, perspective 2012

Mariana DIACONESCU
Preşedinte Directorat, ASIROM VIG

Pentru ASIROM, anul pe care l-am încheiat a fost un an deosebit de important, am avut realizări bune şi chiar foarte bune în foarte multe dintre judeţele ţării. De asemenea, aşa cum s-a văzut, din şapte euro-regiuni ale României, cu excepţia Bucureştiului, în cinci ASIROM deţine locul I. Considerăm că este un moment deosebit pentru compania noastră faptul că, prin intermediul publicaţiilor dumneavoastră, poziţia de asigurător de top a ASIROM a fost menţionată şi sperăm ca şi anul acesta să reuşim să avem un rezultat la fel de bun.
ASIROM este votat an de an ca fiind asigurătorul cel mai de încredere pentru români. Avem o reţea de distribuţie extrem de extinsă, cu un echilibru al canalelor de distribuţie care ne asigură vânzarea pe tot teritoriul ţării, până în cele mai îndepărtate localităţi şi, de asemenea, către cele mai diverse categorii de public.


Florina VIZINTEANU
Preşedinte Directorat, BCR Asigurări de Viaţă

Mă aşteptam la premiul pentru Compania Anului Asigurări de Viaţă având în vedere rezultatele obţinute, dar nu ştiu dacă mă aşteptam neapărat la Managerul Anului pe Asigurări de Viaţă, mai ales că în urmă cu 3 ani sau 2 ani urcasem pe scenă pentru acelaşi premiu. Aşa cum am spus, mă bucur foarte mult, deoarece este o încununare a efortului şi a muncii noastre colective, pentru că un manager nu există fără o echipă. Practic, echipa este cea care dă consistenţă şi care îţi arată în final dacă ai depus o muncă aşa cum trebuie sau nu, ca manager, şi abia apoi rezultatele.
Întotdeauna am spus că probabil expresia „reţeta succesului” se potriveşte cel mai bine atunci când avem un manager sau director de companie femeie. Deci probabil că acolo, în „bucătăria” companiei am reuşit să găsim acea reţetă, sau acele ingrediente care să facă din reţeta noastră o reţetă de succes. Anii aceştia au fost nişte ani grei, într-adevăr, nişte ani foarte grei, dar care au reuşit să ne repoziţioneze pe noi faţă de noi şi faţă de piaţă.
Pentru 2012, obiectivele sunt deja destul de bine trasate, având în vedere că suntem la sfârşit de lună martie. În câteva zile vom trage linie pentru trimestrul unu. Ce pot să vă spun, în continuare ne-am propus creşteri, atât în ceea ce priveşte cifra de afaceri, cât şi profitul. Am fost în procese de eficientizare a activităţii noastre, procese ale căror rezultate se vor vedea practic în 2012-2013. De asemenea, trebuie să avem în vedere că este în continuare o perioadă grea, o perioadă care nu s-a aşezat încă din punct de vedere economic. În acest context, suntem pregătiţi pentru alte mişcări care pot să apară în piaţă. După cum bine ştiţi, am avut foarte mult succes pe zona de investiţii - produse de asigurări de viaţă cu componentă investiţională - însă, în ultimul timp, am început să ne axăm din nou şi pe produse de tip risc care cumva făcuseră parte din portofoliul nostru major până când a început criza creditelor. Ne-am îndreptat foarte mult şi către asigurările de sănătate: am lansat pe 15 ianuarie un pachet de asigurări de sănătate adresate individual, pentru că pachete adresate grupurilor aveam încă de la sfârşitul anului 2009.


Mihail TECĂU
Preşedinte Directorat BCR Asigurări

2011 a fost un an greu, de altfel nu cred că ne mai obişnuim cu ani buni. Anii buni au fost odată, poate o să mai vină. 2011 a fost un an care ne-a forţat să arătăm şi ceea ce e bun şi ceea ce e mai puţin bun. Am învăţat, cred, destul de multe în ultimii ani şi suntem pe drumul cel bun, iar asta e cel mai important.
În 2012 nu cred că mai avem aşteptările pe care le aveam în urmă cu câţiva ani. 2012 e un an în care învăţăm şi ne aşteptăm să fie un pic mai bine decât în 2011. Nu mai avem aşteptări atât de mari, încă o dată repet acest lucru, şi cred că asta ne face bine: pulsul nu mai creşte aşa de tare şi putem să gândim mult mai bine.


Cornelia COMAN
CEO, ING Asigurări de Viaţă

Dacă ne uităm la ce s-a întâmplat în piaţa de asigurări de viaţă, vedem că şi aici au avut loc dezvoltări frumoase, în sensul că bancassurance-ul a fost în continuare în creştere, băncile au început să vândă din ce în ce mai mult asigurări de viaţă, în special în contextul în care partea de creditare, începând cu 2009, a scăzut. Pentru a-şi utiliza reţeaua de distribuţie care este încă destul de extinsă, sau, să spunem, supradimensionată pentru produsele pe care le vând băncile, a fost loc de a adăuga şi a îmbrăţişa produsele de asigurări de viaţă. Acesta a fost un alt trend pozitiv care a continuat în 2011, alături de apariţia acelor produse structurate, produse cu garanţii, produse inovatoare aş zice eu.
La nivelul serviciilor, dacă vorbim acum de ING Asigurări de Viaţă, noi ne-am concentrat atenţia, pe lângă zona aceasta de dezvoltare de produse cu garanţii (produse structurate), pe dezvoltarea unor instrumente noi pe piaţa din România, şi mă refer aici la acel plan financiar personal, un instrument unic de analiză a necesităţilor care, în opinia noastră, va avea un impact foarte bun pe termen mediu şi lung pentru că, aşa cum spuneam, odată cu un agent de asigurare profesionist, care are şi instrumentele necesare, vrem să ne asigurăm că cel care îşi încheie o asigurare de viaţă a înţeles foarte bine riscurile asumate şi contractul pe care l-a semnat, precum şi faptul că este un contract pe termen lung şi nu unul pe termen scurt.
Ca evoluţie, pentru ING Asigurări de Viaţă, 2011 a fost un an de creştere, la fel ca pentru întreaga piaţă de asigurări de viaţă. Asta arată că tot ceea ce am făcut de 15 ani de zile pe piaţa de asigurări de viaţă din România a fost bine făcut, a fost nu doar o etapă de creştere, ci o creştere sănătoasă care s-a consolidat în timp. Bineînţeles, avem planuri la fel de ambiţioase şi pe 2012. Premisele sunt bune şi la nivelul pieţei. Nu vom avea un an spectaculos, nu ne mai întâlnim cu creşteri de două cifre, dar cu siguranţă va fi o creştere şi în anul 2012.


Iulius Alin BUCŞA
Director General, EUROINS

2011 a fost un an greu, dar pe care l-am terminat cu bine şi cred ca acesta este cel mai important lucru, un an în care, din păcate, preţurile au fost în scădere şi în care despăgubirile au crescut, adică cum nu se poate mai rău pentru piaţa asigurărilor. Ne-am obişnuit, acesta este adevărul şi îl spunem ca atare.
Anul acesta am luat 11 premii judeţene, ceea ce consider că este foarte bine. Suntem totuşi o companie aflată în top 10, ocupăm locul 9 în piaţă şi am reuşit 11 clasări în primele cinci poziţii pe fiecare judeţ în parte.
Eu mă aştept la un an mai bun, însă nu cu mult mai bun. În principal, spre a doua parte a anului cred că lucrurile se vor redresa, şi sper că şi segmentul auto va reuşi să contribuie la creşterea pieţei, cu sau fără ajutor din partea segmentului de leasing.


Valentin MIȘOV
Director General, ASITO KAPITAL

Sunt foarte mulţumit şi mândru de faptul că efortul depus de societatea noastră, ASITO Kapital, a fost apreciat la justa sa valoare. Compania noastră a fost într-o discordanţă cu piaţa, deoarece în 2011 am avut o creştere de circa 40% ca volum de prime brute subscrise. Noi emitem asigurări în 10 ţări europene, aşadar, practic, facem mai mult de o treime din subscrierile noastre în ţările europene. Asta spune ceva despre calitatea serviciilor oferite de ASITO Kapital.

Cristian BĂLĂNICĂ
General Manager, PIRAEUS Insurance Broker

2011 a fost un an greu, aşa cum îl văd şi pe acesta care a început. Premiile sunt rezultatul muncii asidue. Cred că toţi cei de aici din sală muncesc de două ori mai mult decât acum doi ani, e firesc să se întâmple asta. Încă mai avem resurse, nu ştim câte, dar încă mai avem.
Nu am cum să fiu optimist, şi nu pentru că sunt pesimist, eu sunt un optimist din fire, dar lucrurile nu par a fi la fel ca ceea ce se preconiza la începutul anului, când se anunţau tot felul de măsuri. Cred că şi schimbările din politică au contat un pic. Eu personal nu văd aceste revirimente ale economiei aşa cum ar fi fost de aşteptat într-un an electoral.
În continuare vom susţine partea de online – cred în ea, reprezintă viitorul industriei de asigurări. Văd că şi alţi colegi din asigurări urmează acest trend şi investesc sume importante în partea de vânzări online. Cred că anul 2012 şi următorii vor veni cu soluţii de acest gen, deoarece costurile şi cheltuielile de administrare sunt foarte reduse. Într-adevăr, poate este un efort financiar în publicitate, însă cred că toţi se vor orienta treptat către aceste forme de vânzare.
E clar: chiar dacă e criză şi chiar dacă lucrurile nu par a fi aşa cum le-am aşteptat, nu putem sta cu mâinile în sân, iar soluţiile sunt la îndemâna fiecăruia dintre noi. Am unele proiecte, nu o să vi le dezvălui în acest moment, poate spre sfârşitul anului veţi putea vedea despre ce vorbesc acum.


Viorel VASILE
Managing Partner, SAFETY Broker

Pentru anul 2011, eu zic că ne-am îndeplinit obiectivul de a avea cât mai multe locuri 1. Am avut 6 locuri I şi mult mai multe locuri 2-3-4-5. Suntem în grafic, sperăm ca în anul 2012 să creştem mult numărul de locuri I. La anul vrem să luăm minim 10 locuri I, acesta este obiectivul nostru şi acesta este modul în care vrem noi să ne dezvoltăm: să creştem în teritoriu şi să încercăm să fim cei mai buni în provincie.
Obiectivul nostru este să creştem cu 30% faţă de anul trecut şi aplicăm în continuare acelaşi mod de lucru: dezvoltare în retail şi în teritoriu. Avem rezultate foarte bune încă de acum doi ani pe regiunea Centru şi regiunea Vest. Încercăm acum să ne dezvoltăm în regiunile Sud, Sud-Est şi zona Moldovei, sunt zonele unde noi suntem un pic deficitari.


Alexandru APOSTOL
Director General, MAXYGO Broker

2011 a fost un an foarte bun pentru noi. Am consolidat, am dezvoltat în multe judeţe, am avut o creştere de 50% anul trecut. Estimarea noastră pentru anul acesta va fi undeva pe la 60%, adică au început să se vadă roadele a ceea ce am „însămânţat” în ultimii ani. Am venit la Gală cu 13 colegi, dacă nu mă înşel, pentru ca fiecare să îşi primească recompensa bine meritată.
Pentru 2012 avem un obiectiv de creştere de 60%, obiectiv care se va menţine şi pentru 2013. Noi am desfăşurat o serie de acţiuni în urmă cu 1-2 ani şi pe acestea ne bazăm când stabilim astfel de obiective de creştere, care pentru unii pot părea de domeniul SF. Avem o realitate, avem 52% creştere în primul trimestru al acestui an faţă de trimestrul 1 din 2011, ceea ce înseamnă că există o certitudine, există o bază reală a lucrurilor. Eu văd lucrurile în roz. Bineînţeles, asta dacă nu se întâmplă ceva ieşit din comun în sens negativ care să ne înfrâneze efectiv. Să sperăm că nu.


Romeo BOCĂNESCU
Director General, DESTINE Broker

Aş putea spune că, deşi a fost un an foarte dificil, pentru noi nu a fost surprinzător că am obţinut aceste rezultate, pentru că n-am făcut altceva decât să consolidăm rezultatele din anul precedent. Am umblat puţin la calitate, atât la calitatea pregătirii profesionale, cât şi la calitatea serviciilor pe care le oferim clienţilor, iar acest lucru ne-a ajutat, pe de-o parte, să consolidăm ceea ce am făcut, şi pe de altă parte să aducem afaceri noi. Dacă stau să mă gândesc bine, cred că era previzibil. Noi ne şi propusesem o creştere mai mică decât am obţinut în final, deci nu a fost surprinzător pentru noi.
Vrem să creştem în continuare, ca să îi contrazicem pe cei care spun că e greu în criză. Şi nouă ne e greu, tuturor le e greu, dar o să creştem în continuare, nu în acelaşi ritm, asta e sigur. Avem convingerea că vom creşte pentru că am făcut tot ceea ce trebuie pentru acest lucru, în materie de pregătire profesională, de creştere a numărului de colaboratori, şi, nu în ultimul rând, în ceea ce priveşte relaţia cu societăţile de asigurări. Ca atare, avem premisele creşterii.


Octavian TATOMIRESCU
Director General, CAMPION Broker

Sunt mândru de echipa mea, automat sunt şi mulţumit de rezultate, cu siguranţă ele reflectă munca întregii echipe CAMPION Broker. Am avut creşteri la nivel naţional, deci au fost creşteri la nivel de companie, ceea ce arată că echipa s-a implicat şi s-a implicat datorită faptului că nouă ne pasă întotdeauna de echipă.
2012 să ne aducă stabilitate, să ne aducă o creştere a calităţii serviciilor către clienţi, o generare a încrederii în serviciile noastre în piaţă, un parteneriat mai profund cu societăţile de asigurare şi o colaborare pe măsură cu Media XPRIMM. Ne bazăm doar pe masa discuţiilor cu toţi partenerii noştri, atât din lumea asigurătorilor, cât şi din cea a intermediarilor. Aşadar, comunicare pentru CAMPIONI.



CLICK PENTRU:

Conţinutul video / interviurile realizate cu ocazia Galei Premiilor Pieţei Asigurărilor
Galeria foto realizată cu ocazia Galei Premiilor Pieţei Asigurărilor

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Premiile Pieței Asigurărilor. 2012... a XII-a Gală).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Cum arată perspectivele financiare pentru viitorii pensionari?

Alexandru CIUNCAN - Secretar General, APPA -Asociația Pentru Promovarea Asigurarilor
Ciprian LADUNCA - CFO, METROPOLITAN Life 
Sergiu Costache - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!