Xprimm Time for Health
Prețul echilibrului în viața unui manager de succes
Autor:Sabrina CANEA
Luni, 02 Mai 2016

Atunci când vorbim despre manageri, indiferent de domeniul la care facem referire, vorbim firesc despre o multitudine de sarcini de îndeplinit într-un timp în permanență insuficient. Așadar, job-ul pășește în viața personală fără a mai avea drept la replică, determinând eliminarea altor activități din programul personal, printre care se numără și sportul. Totuși, când cariera amenință terenul sănătății, cum îți stabilești prioritățile? 

Timpul este cea mai prețioasă resursă de care dispunem astăzi, iar dacă aducem în discuție modul în care ne raportăm la el, ajungem fără doar și poate la aceeași concluzie: cu toate că timpul este același pentru noi toți, esențial este cum ne raportăm la el. Prioritizarea și alocarea eficientă a resurselor sunt extrem de importante pentru menținerea unui echilibru.
Extrem de importantă în zilele noastre, viața profesională cere în permanență mai mult și mai mult timp. În plus, din postura de manager, o zi de muncă se traduce prin circa 9 – 10 ore de activitate, cu posibilitate de extindere și după program. În vreme ce cariera tinde din ce în ce mai mult să câștige teren în defavoarea vieții private, se interpune un al treilea element: stilul de viață. Ce înseamnă un stil de viață sănătos din perspectiva unei persoane care muncește mult peste cele 8 ore recomandate zilnic? 

O cale de mijloc?

Nu există „nu am timp”, există doar „nu vreau să îmi fac timp”, ne spun managerii de top din piața de asigurări. Astfel, secretul de „a avea mai mult timp” este atât o bună prioritizare a activităților pe care le întreprindem, cât și menținerea unei discipline personale.
Disciplina privind timpul alocat odihnei și alimentației, precum și alegerea unor variante de deconectare de la stresul cotidian reprezintă pentru mine modul optim de armonizare a nevoilor fizice și psihice, consideră Cătălin CIRIPAN, Consultant Asigurări. 
Emilia BUNEA, CEO, METROPOLITAN Life, trasează o linie clară în ceea ce privește echilibrul dintre viața profesională și cea personală: Forma fizică este necesară pentru o viață profesională reușită. Din clipa în care îți clarifici că a sări peste exercițiul fizic, ca și a nu te spala pe dinți nu este o opțiune, încep să apară soluțiile de time management.
Victor ȘRAER, Managing Partner, OTTO Broker, pune şi el accentul pe importanța prioritizării activităților, dar și pe modul în care ne raportăm la ele. Cred sincer că atunci când, conştient sau inconştient, consideri munca o obligație sau o corvoadă, ai puține șanse de a găsi echilibrul între viața profesională și cea personală”, afirmă acesta. De asemenea, continuă managerul, secretul este să nu percepi viața profesională ca pe o sursă de dezechilibre. 
În opinia lui Remi VRIGNAUD, CEO, ALLIANZ-ȚIRIAC, viața unui manager este plină de provocări, cu un program foarte încărcat. Practic, fără a exagera, pot spune că munca unui CEO nu se termină neapărat în momentul în care acesta pleacă de la birou, pentru că și atunci te gândești în continuare la diferite aspecte legate de serviciu. În acest context, la menținerea echilibrului contribuie nu doar mediul călduros al familiei, ci și beneficiul pe care îl aduce activitatea fizică – sportul. În acest sens, managerul are ca pasiuni drumețiile montane. 
Pentru James GRINDLEY, CEO, CertAsig, echilibrul înseamnă familie: Cu toate că am un program foarte încărcat, mereu îmi fac timp pentru familia mea.

Obstacole

Pentru un manager de top, un pericol se conturează când, din comoditate sau printr-o agendă zilnică încărcată și neadecvat planificată, constați că devii captiv acestora, afirmă Adrian TESLOVAN, Director General, Fabrica de Asigurări, presiunea fiind amplificată și de permanenta insuficiență a timpului.  
Într-o lume dominată de multitasking, o bună organizare devine esențială și este foarte important să îți stabilești prioritățile, subliniază Cătălin CIRIPAN. 
Întotdeauna vor apărea lucruri noi de făcut la birou. Chiar şi atunci când crezi că ai terminat totul, va mai exista ceva de pregătit, de revizuit sau de analizat, care îţi poate destabiliza ritmul de lucru. Pentru a-ți reaminti prioritățile, este folositor să ai o țintă ambițioasă care să îți ceară exercițiu fizic regulat, ne îndrumă Emilia BUNEA. Astfel, spune aceasta, dacă ai o țintă pe termen ceva mai lung, ai și flexibilitatea necesară, de pildă, pentru a include în program o cină de business într-o seară și a recupera antrenamentul într-o altă seară.
Remi VRIGNAUD consideră că un pericol pentru latura personală este reprezentat de faptul că atât cerințele, cât și așteptările în plan profesional cresc mereu: Ne dorim să devenim mai buni, mai performanți în activitatea noastră, să atingem constant și sustenabil performanțe într-o piață competitivă, astfel încât devine normal să investești timp și energie în această direcție.
Aceeași problemă este identificată și de James GRINDLEY: Înainte aveam luni – precum iulie și august – care erau mai puțin aglomerate, însă în prezent programul încărcat nu ține cont de luna în care ne aflăm. Cred că aceasta se datorează în principal faptului că CertAsig este într-o continuă creștere.

Stilul de viață: sănătos și fericit

Ceea ce nu mulți dintre noi au înțeles este faptul că a te preocupa de un stil de viață sănătos nu înseamnă că trebuie să renunți permanent la anumite obiceiuri și să încetezi să te mai bucuri de „micile plăceri ale vieții”. Acest aspect îl subliniază și Emilia BUNEA, pentru care stilul de viață sănătos își are baza în dieta pe care o adoptăm. Încerc să mănânc sănătos, însă în limitele vieții de birou, fără eforturi deosebite. Un stil de viață sănătos înseamnă sport, dar, la fel de important, și afecțiune, relații umane împlinite: aș da oricând o dietă paleo sau vegană, pe o „dietă de prietenie”. 
Alimentația este aspectul căruia îi acord o atenție sporită, afirmă Cătălin CIRIPAN. Evit pe cât posibil carbohidrații și preparatele de tip Fast-Food, asta și pentru că sunt adeptul preparatelor tradiționale și al mâncărurilor cât mai naturale, fără aditivi sau conservanți, a adăugat acesta.
Tratând problema din altă perspectivă, totul pornește de la dorința de a fi mereu mai bun, mai performant, mai activ, creativ și înțelegător, iar pentru a fi eficient în general, trebuie găsite și altfel de „trucuri”, cum ar fi alimentația sănătoasă și rațională, activități sportive și socio-culturale, dar și altele, spune Adrian TESLOVAN.
Remi VRIGNAUD este de părere că autodisciplina și buna prioritizare a diferitelor aspecte ale vieții sunt factorii care te ajută în formarea unor obiceiuri sănătoase, la toate acestea adăugându-se sprijinul unei echipe pe care te poți baza.

Cum spargi rutina?

Pentru a ne detașa de activitățile zilnice avem nevoie de un refugiu, pe care mulți dintre noi îl găsim în sport. În acest sens, Emilia BUNEA este pasionată de alergat, aceasta acordând o atenție sporită perioadelor de pregătire pentru a participa la competiții. Astfel, nici rezultatele nu întârzie să apară: Mă mândresc cu fiecare maraton! La cel de la Berlin, am obținut un rezultat de 3 ore și 54 de minute, ceea ce, în jargon de alergător, se numește „calificator pentru Boston".
La capitolul sport, și Remi VRIGNAUD preferă alergatul: Este o activitate pe care o practic cu drag și care mă ajută să mă mențin în formă. Am alergat și la semi-maraton, în beneficiul organizațiilor partenere ale ALLIANZ-ȚIRIAC. În plus, atunci când are ocazia, practică alpinismul. În acest sens, Remi VRIGNAUD se poate mândri cu escaladarea vârfului Grossglockner (cel mai înalt vârf din Austria, aproximativ 4.000 metri): Îmi place când ies din zona de confort, îmi plac provocările noi –  mă fac să devin mai puternic, adaugă acesta. În prezent, țelul managerului în ceea ce privește alpinismul este acela de a cuceri vârful Mont Blanc. 
Jogging-ul este una dintre opțiunile favorite ale lui Cătălin CIRIPAN, însă nu ezită nici când vine vorba de bazinul de înot sau plimbările cu bicicleta, în parc. Acesta privește sportul ca bun aliat în organizarea unui stil de viață sănătos și echilibrat.
Printre sporturile preferatele ale lui James GRINDLEY se numără rugby-ul – pe care l-a practicat în timpul studiilor, la Universitatea din Edinburgh. La acestea se adaugă golful și cricketul, pe care le practică cu plăcere atunci când timpul îi permite. Când nu este pe terenul de golf sau cricket, îl putem găsi alergând sau antrenându-se la sală. 
Sportul pe care îl practică în mod regulat Victor ȘRAER este ciclismul, în special mountain bike-ul, pentru că, spune acesta, îmbină atât mișcarea, cât și bucuria de a fi pe munte și în natură.
În urmă cu 12 ani am descoperit velociclismul, sport de care m-am atașat foarte mult. Îmi aloc timp cu mare plăcere să particip la evenimente sportive, organizate în toată țara. Pe timpul iernii practic spinning-ul, dar și schiul, a menționat Adrian TESLOVAN. Vorbind despre rezultatele sale sportive, managerul de la Fabrica de Asigurări se poate lăuda cu performanța de a parcurge un traseu super accidentat de 150 km, dar și încheierea probei de semimarton din cadrul Maratonului Internațional București (octombrie 2015).  

Ce efecte au toate acestea pe termen lung?

Cătălin CIRIPAN consideră că totul pornește de la o mai bună organizare a timpului, de la obiceiurile zilnice și disciplina pe care ți-o creezi. Consider că modul în care îți folosești timpul depinde de tine și de abilitățile tale de analiză, planificare, evaluare și autocontrol, adaugă acesta.
Pentru Adrian TESLOVAN efortul de organizare zilnică este justificat de rațiunea de a trăi frumos și sănătos - soluția tuturor reușitelor. Rețeta de succes, în opinia sa, este crearea unor proporții adecvate pentru a putea găsi un echilibru între muncă și sănătate, reușind astfel să îmbrățișăm noi provocări în fiecare zi.
Remi VRIGNAUD consideră că sportul are impact și în alte zone ale vieții personale și profesionale, contribuind astfel la consolidarea echilibrului personal și la dezvoltarea unor abilități de autodisciplină. 
Cred că sportul în cantități optime îți păstrează mintea sănătoasă, ceea ce este esențial pentru o carieră de succes, adaugă James GRINDLEY. Bazându-se pe acest principiu, managerul nu cunoaște conceptul de stres la locul de muncă, astfel că sportul îl ajută în menținerea unui stil de viață sănătos.
Atunci când vorbim despre rezultate și efecte benefice în cazul alergărilor de cursă lungă, ne spune Emilia BUNEA, acestea sunt echilibrul mental și emoțional, curățarea „deșeurilor”, grijilor mărunte care pot, altfel, lua cu ușurință controlul vieții noastre profesionale, claritatea în strategie și creșterea șanselor de a fi, înainte de manager și leader, un om adevărat.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Prețul echilibrului în viața unui manager de succes).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Cum arată perspectivele financiare pentru viitorii pensionari?

Alexandru CIUNCAN - Secretar General, APPA -Asociația Pentru Promovarea Asigurarilor
Ciprian LADUNCA - CFO, METROPOLITAN Life 
Sergiu Costache - Revista PRIMM Asigurari & Pensii


TOP Stiri 1asig

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!