Media & Marketing
Primim bonusuri, nu reduceri
Autor:Oana RADU
Marti, 15 Ianuarie 2013

Tendinţe în campaniile publicitare ale asigurătorilor

Finalul de an a găsit companiile de asigurări departe de gândurile de sărbători. Un bun vânzător ştie că nu e cazul să se gândească la vacanţă, ci la promoţii şi campanii prin care să atragă spre compania sa cât mai mulţi clienţi dintre cei dispuşi,  în această perioadă, să cumpere asigurări.

Este ştiut că, la sfârşit de an, românul este mai relaxat când face cumpărături, “îşi pune treburile la punct”, îşi plăteşte datoriile şi, totodată, are grijă şi de asigurări. Îşi înnoieşte RCA-ul, se gândeşte că e iarnă şi pericolele sunt multe şi poate nici un CASCO nu strică, merge la schi şi ştie că nu e o idee bună să iasă din ţară fără asigurare... 
Aceste realităţi au făcut ca, de ani buni, luna decembrie să fie în mod tradiţional dedicată ofertelor, majoritatea pentru RCA şi poliţe travel. O scurtă analiză a campaniilor derulate în piaţă la sfârşitul lui 2012 indică o tendinţă diferită de cele înregistrate în anii trecuţi. În contextul în care ne pregăteam să încheiem un al patrulea an marcat de CRIZĂ, în care bugetele alocate asigurărilor nu au crescut deloc, în care asigurătorii se luptă cu fenomene care iau amploare, precum frauda şi daunalitatea, puţini au fost cei care au mai avut curajul să se lanseze în campanii axate pe reduceri, aşa cum se întâmpla în anii trecuţi. 
Reduceri, ieftiniri, discount-uri, acestea sunt genericele sub care s-au derulat, în anii trecuţi, campaniile asi­gu­rătorilor români şi care cu greu au mai fost regăsite la finele anului în piaţă. Astfel, la sfârşit de an, promoţiile au constat mai degrabă în bonusuri, şi nu reduceri, în pro­mo­varea produselor complexe şi com­plete din punct de vedere al riscurilor acoperite.
Un posibil motiv îl reprezintă faptul că actualele condiţii de piaţă nu mai permit companiilor să susţină costurile pe care le implică practicarea unor politici de reduceri. Un produs vân­dut sub preţul său real implică un cost şi un risc pe care compania şi le asumă. În acest context, asigurătorii au găsit alte elemente prin care să atra­gă atenţia şi, în cele din urmă, banii asiguraţilor: bonusurile de diverse forme.

Vrei o asigurare CASCO?
GENERALI a oferit şi Rovinietă pe 12 luni dacă te-ai grăbit să contractezi o poliţă CASCO All Inclusive. Aşadar, primeşti un bonus, nu o reducere, şi este vorba despre un produs cu aco­perire completă, nu unul custo­mi­zat astfel încât să aibă un preţ imba­ta­bil, dar o serie mai mică de riscuri acoperite.
Campania CASCO All Inclusive cu Rovinietă oferită cadou am reiterat-o pentru că a fost o campanie bună, atractivă în primul rând pentru clienţi, dar şi un real sprijin pentru consultanţii noştri în procesul de vânzare, ne-a declarat Cristina ALBU, PR Manager, GENERALI România.
Serviciile rapide oferite în procesul de despăgubire a daunelor, pentru care GENERALI este recunoscută în întreaga piaţă, paleta largă de riscuri cuprinse în asigurarea CASCO, beneficiile suplimentare oferite în perioada campaniei (decembrie – ianuarie), asistenţa rutieră extinsă, asigurare de accidente pentru persoanele transportate, la care se adaugă Rovinieta pe un an cadou, sunt avantajele pe care le vom promova clienţilor noştri atât prin intermediul forţei de vânzare, cât şi a altor canale de comunicare pe care le avem la îndemână, direct marketing, PR şi online, a completat aceasta.

Din dragoste pentru maşina ta…
Şi OMNIASIG ne-a îndemnat să “ne iubim maşina” şi să îi oferim protecţie completă. Nu ieftină, nu cu reducere! Ni s-a recomandat VIVA CASCO, un produs care promite să ofere maşinii noastre “tot ce este mai bun”.
Ideea campaniei a pornit de la legătura emoţională ce se creează între şoferi şi maşinile lor. Sunt momentele în care şoferii îşi dezamăgesc maşina pentru că nu au o asigurare completă care include orice risc negândit sau neprevăzut. Şi pentru că un “iartă-mă” nu este suficient în aceste situaţii, (...) este vremea revanşei, când orice şofer poate să îi ofere maşinii sale exact acea protecţie totală de care are nevoie, a declarat Ion MINCU - RĂDULESCU, Head of Marketing & PR, OMNIASIG VIG.
Campania a fost construită în jurul unei metafore de contrast: dovezile de iubire duse până la absurd, pe care şoferii le oferă maşinilor lor şi dezamăgirea pe care aceştia o produc, neglijând cel mai important aspect: o asigurare CASCO TOATE RISCURILE!, a completat acesta.
“VIVA CASCO, VIVA la Revolucion” este sloganul campaniei şi putem spune că este o formă de revoluţie generată de faptul că s-a trecut de la promovarea unor concepte de tipul “CASCO Mini”, “CASCO Basic”, produse care acopereau un număr limitat de riscuri de bază şi aveau o primă de asigurare pe măsură, la campanii menite să impulsioneze vânzarea produselor complete, care pot asigura cea mai bună acoperire şi servicii de calitate.

Clientul mulţumit – cea mai bună recomandare
ALLIANZ – ŢIRIAC Asigurări a urmat aceeaşi tendinţă,  derulând,  în perioada de sfârşit de an, o campanie TV în care accentul a fost pus pe serviciile prompte şi pe respectul arătat clientului. Nu a fost vorba de nicio reducere, de niciun preţ imbatabil şi nici de bonusuri. Clienţi mulţumiţi ne zâmbesc dintr-un spot prietenos şi ne spun că la ALLIANZ “te aştepţi să nu aştepţi” şi un eveniment nedorit, cum este un accident auto, se soluţionează uşor dacă ai acoperirea oferită de un asigurător pe serviciile căruia te poţi baza.
Campania transmite un mesaj puternic, centrat pe calitatea serviciilor oferite de ALLIANZ-ŢIRIAC Asigurări în momentele cheie ale interacţiunii cu clienţii, mesaj transmis chiar de către clienţii noştii. Am decis să utilizăm în această campanie, în calitate de amba­sadori ai brandului nostru, clienţii reali ai ALLIANZ-ŢIRIAC şi reprezentanţi ai service-urilor partenere, care au dorit să transmită, într-un mod autentic şi neregizat, impresiile şi experienţa lor directă referitoare la parteneriatul cu ALLIANZ-ŢIRIAC, a precizat Andreea POIDA, Marketing Director, ALLIANZ-ŢIRIAC Asigurări.
Strategia utilizată în dezvoltarea campaniei publicitare s-a bazat pe integrarea tuturor factorilor corelaţi relaţiei dintre Client şi Asigurător, practic a tuturor lucrurilor care contează pentru client, aşa cum au fost ele evidenţiate în cadrul relaţiilor de comunicare perma­nentă pe care le derulăm cu aceştia: calitatea protecţiei prin asigurare, exper­tiză şi profesionalism, disponibilitate şi promptitudine, simplificarea demersurilor aferente rezolvării unei daune; în fond, simplificarea vieţii clientului într-o situaţie dificilă, a mai precizat aceasta.

Bonusuri şi pentru asigurarea de locuinţă
Sistemul de atragere a clienţilor prin oferirea de bonusuri este folosit şi pentru alte clase de asigurări, cum ar fi cele de locuinţe sau travel. Dacă în 2011 găseai oferte de tipul: cumperi RCA şi primeşti asigurarea obligatorie de locuinţă gratuit, la finele anului trecut oferta s-a schimbat. Spre exemplu, CARPATICA Asig derulează până pe 28 februarie 2013 o campanie dedicată asigurărilor de locuinţă sub sloganul “Plăteşti 12, primeşti 13”. Astfel, la fiecare asigurare facultativă de locuinţă, asiguratului îi este oferită gratuit încă o lună de asigurare suplimentară după încheierea celor 12 luni contractuale.

Nici asigurările travel nu scapă de pachete complexe!
În ceea ce priveşte asigurările de tip travel, produsele promovate în sezonul rece sunt în special cele destinate clienţilor care practică sporturi de iarnă. Nu sunt asigurări basic, ci poliţe mai complexe, care includ riscuri speciale. Pentru a impulsiona vânzările şi pe acest segment, se folosesc bonusuri de tipul celor oferite de GENERALI România pentru produsul său Xtreme – asistenţă rutieră în valoare de 1.000 euro şi asigurarea echipamentului de iarnă în valoare de 500 euro. 

Tot „răul”, spre bine!
Schimbarea strategiei folosite pentru ofertele de final de an poate să fi fost o dezamăgire pentru acei asiguraţi obişnuiţi să vâneze în această perioadă reducerile, însă poate fi un pas în direcţia cea bună,  în sensul educării financiare a românilor.
Poate acum, mai mult decât am făcut-o în anii trecuţi, vom ţine cont de calitatea serviciilor pentru care plătim, şi nu doar de preţul unei asigurări. Faptul că nu ne mai ia ochii o reducere substan­ţială ne va face să alegem cu mai multă răbdare şi ne va îndemna să citim cu mai multă atenţie condiţiile de asigurare şi, de ce nu, să ne documentăm cu privire la asigurătorul pentru care optăm.
Dacă bugetele ne-au fost afectate de criză, este un moment bun să reali­zăm că suntem prea săraci pentru a căuta asigurări ieftine. În cazul în care un eveniment nedorit are loc, avem nevoie de protecţie reală, completă, care să ne ajute să mergem mai departe… să revenim, aşadar, la adevăratele argu­men­te pentru care cumpărăm o asigurare.

Promoţiile anilor trecuti

  • 25% la încheierea unei poliţe RCA în perioada decembrie – februarie.
  • Ia-ţi cel mai ieftin RCA, în decembrie!
  • Până pe 15 decembrie, reduceri de până la 20% pe segmentul CASCO.
  • Până la sfârşitul anului, 15% discount, pe loc, la orice poliţă!

 

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Primim bonusuri, nu reduceri).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Cum arată perspectivele financiare pentru viitorii pensionari?

Alexandru CIUNCAN - Secretar General, APPA -Asociația Pentru Promovarea Asigurarilor
Ciprian LADUNCA - CFO, METROPOLITAN Life 
Sergiu Costache - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!