Media & Marketing
Promovarea asigurărilor atunci şi acum
Autor:Oana RADU
Luni, 01 Iulie 2013

Dezastre prezentate în detaliu, imagini apocaliptice, text puţin şi imagini şocante – acestea par a fi elementele care formează “reţeta de succes” a machetelor publicitare folosite de asigurători în zilele noastre. Lucrurile nu au stat însă mereu aşa. Când “timpul avea răbdare cu oamenii”...

 

Am tot vorbit în ultima vreme despre noile tendinţe de promovare online şi prin reţele de socializare. Dar anotimpul verii ne îndeamnă să încetinim puţin ritmul, să fim mai analitici, aşa că ne vom întoarce către formele clasice de promovare, machetele publicitare nelipsite de zeci de ani din campaniile de marketing ale oricărei companii de asigurări. De multe ori, tendinţele în realizarea acestor materiale sunt indicii clare ale schimbărilor care se produc atât în preferinţele publicului, cât şi în materie de strategii de promovare.

Familia fericită vs. Bunurile noastre de preţ

Spre exemplificare, am comparat reclamele companiilor de asigurări din anii `50-`60 cu cele folosite în zilele noastre. O primă idee care s-a desprins din comparaţia celor două seturi de reclame a fost aceea că valorile clienţilor consumatori de produse de asigurare s-au schimbat destul de mult.
Dacă în reclamele de acum 40-50 de ani valorile familiei erau în prim plan, reclamele zilelor noastre pun accent pe bunuri şi pe componenta materială a vieţii fiecăruia dintre noi. Şi ne întrebăm, atunci, de ce sunt din ce în ce mai mulţi cei care îşi asigură înainte de toate maşina, apoi casa, gândindu-se abia într-un final şi la asigurări de viaţă şi de sănătate...

Siguranţă şi calm vs. Urgenţă şi nevoie de protecţie

În trecut, comunicatorii optau pentru imagini care să reflecte momente fericite şi care transmiteau un sentiment de linişte: o linişte conferită de siguranţa pe care o are cel care a investit într-o poliţă, cel care ştie că a ales o companie de asigurări în care lucrează adevăraţi specialişti.
Senzaţia pe care ţi-o dau reclamele zilelor noastre este aceea de urgenţă. Imagini de cataclisme, dezastre, uneori apocaliptice, au menirea de a-ţi transmite, în cel mai scurt timp, că fără asigurare nu se poate trăi!
În reclamele actuale, textul e redus la minim,  dar imaginea şochează, impactul vizual este mai mare, ca un indiciu că asigurătorul nu mai dispune de acelaşi răgaz pentru a explica beneficiile propriilor produse.
Există o legătură directă între stilul de viaţă adoptat într-o anumită epocă şi tehnicile şi strategiile de promovare pentru care au optat asigurătorii.
Un moment de răgaz în care să faci mici comparaţii, precum cele de mai sus, te poate ajuta să te poziţionezi mai bine în contextul actual şi să anticipezi care vor fi tendinţele în viitorul apropiat.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Promovarea asigurărilor atunci şi acum).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Cum arată perspectivele financiare pentru viitorii pensionari?

Alexandru CIUNCAN - Secretar General, APPA -Asociația Pentru Promovarea Asigurarilor
Ciprian LADUNCA - CFO, METROPOLITAN Life 
Sergiu Costache - Revista PRIMM Asigurari & Pensii


TOP Stiri 1asig

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!