Interviu
Provocarea pentru 2015? Stabilitate.
Vineri, 05 Decembrie 2014
Mihai TECĂU, Preşedinte Directorat,MNIASIG Vienna Insurance Group

După un an plin de provocări, influenţat de contextul economic dificil, şi cu o nouă componenţă a Directoratului, OMNIASIG Vienna Insurance Group îşi menţine strategia de dezvoltare sănătoasă și sustenabilă şi în 2015. Despre obiectivele şi aşteptarile pentru noul an ne-a vorbit Mihai TECĂU, Preşedinte Directorat, în cadrul unui interviu acordat Revistei PRIMM – Asigurări & Pensii.

PRIMM: Ne aflăm în ultima lună a acestui an.  Din această perspectivă, cum percepeți rezultatele anului 2014?
Mihai TECĂU.:
A fost un an provocator. Companiile din asigurări nu funcționează independent de evoluția economică a unei țări. Încă de la sfârșitul anului trecut am sesizat nevoia încurajării și creșterii consumului. De aceea, ne dorim o serie de măsuri care să conducă la o accelerare a consumului, la o creștere a încrederii în evoluția economică. Piața asigurărilor va evolua și ea în concordanță cu dezvoltarea economică. Anul 2014 a avut suișuri și coborâșuri și a depins de puterea de cumpărare a populației. Un bun exemplu în acest sens poate fi cel al polițelor RCA, care au fost încheiate, cu precădere, pe perioade de 6 luni și nu direct pe un an.

Ne-am consolidat structura atât la nivel de Directorat, cât și pe celelalte paliere de business, cu scopul de a întări echipa de profesioniști OMNIASIG.

PRIMM: OMNIASIG a operat recent o serie de modificări în structura Directoratului companiei. Care a fost scopul acestor mutații?
M.T.: În această toamnă, Directoratul OMNIASIG și-a completat componența. Mădălin ROȘU este cel mai nou Membru al Directoratului OMNIASIG. Cu peste 15 ani de experiență în domeniul asigurărilor, el coordonează, începând cu 1 septembrie, Direcția Daune și Direcția Litigii.
De asemenea, Rafal MOSIONEK, anterior Membru în Directorat, este, începând cu 1 octombrie 2014, Vicepreședinte al Directoratului OMNIASIG, o numire firească pentru o persoană cu o experiență de 14 ani în domeniul asigurărilor la nivel internațional și un câștig imens pentru compania noastră, care va avea în persoana domniei sale un specialist de vârf în administrarea finanțelor. Din noua sa poziție, Rafal MOSIONEK va contribui la atingerea obiectivelor și angajamentelor companiei în fața acționarilor săi, veghind în același timp la stabilitatea sa financiară.
În actuala formulă, Directoratul OMNIASIG are acum următoarea componență: Președinte Directorat - Mihai TECĂU; Vicepreședinte Directorat - Rafal MOSIONEK; Membri Directorat -  Daniela COVĂCESCU, Costi STRATNIC și Mădălin ROȘU.
Ne-am consolidat structura atât la nivel de Directorat, cât și pe celelalte paliere de business, cu scopul de a întări echipa de profesioniști OMNIASIG.

Companiile din asigurări nu funcționează independent de evoluția economică a unei țări.

PRIMM: Cum ați relaționat cu brokerii în 2014?
M.T.: Brokerii sunt o categorie de parteneri foarte importantă pentru noi. În plus, aceștia reprezintă un canal important de dezvoltare a business-ului nostru și, în același timp, au și un rol important în educarea publicului în ceea ce privește necesitatea asigurărilor. Mai mult, pentru a veni în sprijinul partenerilor noștri, am creat o serie de mecanisme de comunicare și platforme de e-learning care înlesnesc accesul și înțelegerea produselor noastre.

Ne dorim o serie de măsuri care să conducă la o accelerare a consumului, la o creștere a încrederii în evoluția economică.

PRIMM: Care sunt perspectivele dumneavoastră de business pentru 2015?
M.T.: Strategia noastră are ca scop păstrarea poziției de top pe care OMNIASIG o are pe piața din România. OMNIASIG va continua strategia de dezvoltare sănătoasă și sustenabilă, având ca obiectiv o evoluție profitabilă pe termen lung a companiei.
Pentru anul 2015 rămâne o prioritate pentru noi menținerea stabilității financiare a companiei, dovedită prin indicatori de solvabilitate și lichiditate la un nivel ridicat, oferind, astfel, produse și servicii de calitate tuturor clienților noștri. Preocuparea noastră este și va rămâne întotdeauna o segmentare corectă a pieței pe care o vizăm și o îndeplinire corectă a condițiilor contractuale, materializată printr-un proces prompt de acordare a despăgubirilor.

Brokerii sunt o categorie de parteneri foarte importantă pentru noi și, în același timp, au și un rol important în educarea publicului în ceea ce privește necesitatea asigurărilor.

Mihai TECĂU, Preşedintele Directoratului OMNIASIG VIG, este un cunoscut specialist la nivelul industriei româneşti a asigurărilor, fiind unul dintre cei mai tineri manageri de top din domeniu cu o importantă experienţă profesională.
Printre poziţiile ocupate de-a lungul timpului se numără cea de Senior Executive Underwriter al societăţii Asigurări Ion ȚIRIAC S.A. – ASIT, companie în cadrul căreia şi-a început cariera în domeniu, precum şi funcţii de management în cadrul autorităţii de supraveghere a pieţei. Ulterior, a revenit în zona de business, fiind numit la conducerea BCR Asigurări, companie ce avea să fuzioneze, ulterior, cu OMNIASIG VIG.
» Mai 2012 - Este numit Preşedinte Directorat în cadrul OMNIASIG Vienna Insurance Group, noua companie rezultată în urma fuziunii dintre BCR Asigurări VIG şi vechiul OMNIASIG VIG;
» Octombrie 2006 - Este desemnat să gestioneze, din poziţia de Preşedinte Directorat, afacerile subsidiarei specializate în asigurări non-life a grupului financiar BCR, BCR Asigurări;
» 2012 - Absolvent al Leadership Development Program - IEDC, Bled School of Management;
» 2007 - Absolvent al Masteratului „Managementul instituțiilor financiare”, obţinut în cadrul Executive Development Program in Business Administration  - HEC Montreal;
» 2006 – Absolvent al Masteratului „Management bancar şi bursier” (ASE Bucureşti);
» 2001 - 2006 – Ocupă, succesiv, mai multe funcţii de management în cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (fosta autoritate de reglementare a pieţei de asigurări):
»2004 - 2006 - Secretar General al CSA;
»2002 - 2004 - Director General - Direcţia Generală Asigurări Obligatorii;
»2001 - 2002 - Director - Direcţia Generală Reglementări;
»1996 - 2001 – Ocupă funcţia de Inspector asigurări grad I în cadrul fostei companii ASIT (în prezent ALLIANZ-ŢIRIAC Asigurări);
»1998 – Absolvent al Universităţii Tehnice de Construcţii Bucureşti.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Provocarea pentru 2015? Stabilitate.).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!