Interviu
Provocări, planuri şi soluţii
Autor:Oana RADU
Vineri, 15 Februarie 2013
Mihnea TOBESCU, CEO, EUROINS România

Primul interviu acordat de Mihnea TOBESCU în calitate de CEO al EUROINS România

Mihnea TOBESCU este, de la finalul anului trecut, numele de care se leagă noutăţile referitoare la compania EUROINS România. Este cunoscut ca unul dintre cei mai stabili manageri în asigurări din România, conducând CHARTIS, divizia românească de asigurări generale a American International Group, timp de peste 15 ani.  


Acum este CEO la EUROINS România, „lucru deloc uşor” – ar spune mulţi care îi urmăresc acţiunile şi deciziile îndeaproape. Printre obiectivele pe care şi le-a stabilit se află diversificarea liniilor de business care stau la baza dezvoltării companiei şi a portofoliului de produse. Experienţa de până acum, dublată de oportunitatea de a folosi resursele unei companii mari  îl fac să privească viitorul cu încredere.
Sunt convins că decizia mea de a părăsi CHARTIS pentru EUROINS România a produs, la momentul respectiv, uimire în rândul colegilor de breaslă şi probabil că nu numai. Cele două companii sunt destul de diferite ca model de business şi ca model de management. CHARTIS a reprezentant o etapă extrem de importantă în viaţa mea profesională, dar am simţit că este momentul pentru o schimbare şi, de ce nu, pentru noi provocări.
Şi provocarea nu este de neglijat, diferenţele între cele două companii fiind importante, de la tipul de management, la categoriile de produse oferite şi tipologia de clienți abordaţi. 
EUROINS este pentru mine o şansă de a aborda managementul unei companii de asigurări dintr-o altă perspectivă. Am acum sub coordonare o echipă dinamică, repartizată pe întreg teritoriul ţării, un portofoliu mult mai variat şi un  public de clienţi mult mai larg.

Portofoliul de clienţi generos, expunerea mare pe segmentul auto, unul deloc ocolit de probleme şi echipa numeroasă care trebuie coordonată fac astfel încât o zi obişnuită la birou să înceapă devreme şi uneori să se termine mult după orele oficiale de program…
Adaptarea rapidă la un mod şi la un mediu de lucru mult mai efervescente, care te solicită pe parcursul întregii zile, la situații neprevăzute care cer răspunsuri imediate sunt principalele provocări pe care le-am întâmpinat odată ce mi-am început activitatea pentru EUROINS. Acum deja totul a intrat pe un făgaş normal, ceea ce mă face să realizez că tocmai ritmul alert de lucru a scurtat perioada de acomodare.


„Din păcate, nu cred că
anul 2013 va aduce schimbări majore pe piaţa asigurărilor.”


Diversificarea portofoliului non-auto şi adaptarea la realităţile pieţei
Venirea lui Mihnea TOBESCU la EUROINS România nu schimbă radical linia strategică a businessului companiei. De ceva timp, eforturile echipei de management sunt canalizate în direcţia diversificării portofoliului de produse non-auto şi în cea a reducerii expunerii pe segmentul auto. Numeroase oferte lansate pentru promovarea produselor property, produsele noi lansate pe segmentul travel sunt doar câteva dintre acţiunile EUROINS România care au făcut ca societatea să fie remarcată şi pe alte clase de asigurare decât RCA şi CASCO.
Este un proces care cere timp, iar în ceea ce priveşte rezultatele obţinute, nu ne aşteptăm să se contureze în viitorul apropiat. Aşa că ne concentrăm în continuare pe dezvoltarea acestei strategii de diversificare a portofoliului şi, mai mult decât atât, pregătim şi o serie de produse noi, fiind în acelaşi timp în plin proces de revizuire a produselor actuale, în funcţie de feedback-ul primit din partea clienţilor.


Ce ne aşteaptă în 2013?
Adaptarea la noile cerinţe ale clienţilor este fără îndoială un „must do” pentru toate companiile din piață, EUROINS România nefăcând excepţie. Atenţia mai mare pe care românii o acordă bugetelor lunare, şi aşa sensibil diminuate, îi determină să ceară produse mai ieftine, dar totodată servicii de cât mai bună calitate. În opinia liderului EUROINS, şi lipsa de noi investiţii şi-a pus amprenta pe situaţia pieţei locale de asigurări. Iar 2013 nu se arată cu mult mai bun…
Din păcate, nu cred că anul 2013 va aduce schimbări majore pe piaţa asigurărilor. Urmele pe care le-a lăsat adânc anul 2012 se vor vedea cu siguranţă şi cred că trendul acestui an va fi similar cu al anului precedent. Anticipăm însă o creştere a subscrierilor, mai ales prin prisma asigurărilor de locuinţă şi de sănătate.
Mihnea TOBESCU are încredere că aplicarea reformei în domeniul sănătăţii va impulsiona vânzările pe segmentul asigurărilor medicale. De asemenea, în ciuda turbulenţelor şi ambiguităţilor din ultima perioadă, se aşteaptă la creşteri şi pe segmentul asigurărilor de locuinţă. Nu în ultimul rând, majorarea tarifelor pentru polițele RCA este văzută ca un factor care va impulsiona creşterea subscrierilor şi pe acest segment.


 „Am acum sub coordonare o echipă dinamică,
repartizată pe întreg teritoriul ţării, un portofoliu mult mai variat şi un public de clienţi mult mai larg.”


Soluţii există
Aşadar, zorii unei etape lipsite de probleme şi provocări majore nu am putea spune că se zăresc încă. Cu toate acestea, managementul EUROINS este convins că, prin strategia potrivită şi implicarea necesară, se poate vorbi de creştere şi dezvoltare chiar şi în perioade dificile din punct de vedere economic.
Există însă o serie de factori care ar trebui optimizaţi: oferirea unor servicii de asigurări la standarde mult mai înalte, eficientizarea procesului de soluţionare a daunelor, lansarea de produse noi, adaptate la cerinţele pieţei şi, desigur, o investiţie permanentă în îmbunătăţirea relaţiei cu brokerii şi ceilalţi parteneri.



Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Provocări, planuri şi soluţii).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!