XPRIMM Time for Business
Răzvan PAVEL, autoDNA: În căutarea istoricului real și complet al mașinilor second-hand – 'Verifici mașina și dormi liniștit'
Autor:Cristian ŞUCA
Joi, 08 Iunie 2017

În România, piața auto second-hand este una în continuă dezvoltare, nu puțini fiind românii care, din diverse motive, aleg să achiziționeze un autoturism second-hand. Dintre aceștia, mulți se orientează către mașinile second-hand din străinătate, aproximativ 400.000 de autoturisme fiind importate anual.

Dar piața auto second-hand nu oferă doar avantaje, ci și dezavantaje, mai ales atunci când vine vorba de mașinile achiziționate din străinătate. De cele mai multe ori, viitorilor proprietari de mașini second-hand li se ascunde istoricul real și complet al mașinilor achiziționate, ceea ce presupune asumarea (conștient sau nu) unor anumite riscuri.

 

Din fericire, însă, proprietarii de mașini second-hand pot afla acum istoricul real și complet al autoturismelor achiziționate. Iar asta, cu ajutorul autoDNA, un serviciu accesibil online și destinat atât persoanelor fizice, cât și persoanelor juridice. Cum funcționează autoDNA, ce informații oferă și care este costul pentru a afla istoricul real și complet al unui autoturism second-hand?

“Reușim să aflăm istoricul mașinii plecând de la seria de șasiu. Este foarte simplu, introduci seria de șasiu, ai un raport cu date disponibile și, dacă datele respective sunt bune pentru tine, plătești și primești raportul instantaneu. Totul se desfășoară în timp real, iar durata este de ordinul secundelor. Primești date despre ce înseamnă istoric de kilometraj, istoric de proprietari, istoric despre utilizarea mașinii, istoric de daune și, eventual, fotografii, dacă mașina a fost la case de licitații. Este un serviciu complet. Fiecare interogare se plătește, pentru că, la rândul nostru, și noi plătim. Costul variază între 20 și 60 de lei, în funcție de datele disponibile”, a explicat, pentru XPRIMM TV, Răzvan PAVEL, Director General, autoDNA.

Cu alte cuvinte, un istoric real și complet al unei mașini second-hand poate fi furnizat, de autoDNA, în baza seriei de șasiu. Acolo unde lipsește seria de șasiu, lipsesc și datele reale și complete ale mașinii respective. Îngrijorator este, însă, faptul că 70-80% din mașinile second-hand pentru care se cunoaște seria de șasiu au probleme.

“Din păcate, nu poți să faci un studiu de piață la tot ce este la vânzare, pentru că nu ai seriile de șasiu. Am făcut studii de piață pe mașinile care sunt la vânzare și au seria de șasiu trecută în anunț, iar acolo 70-80% au probleme. Fie cu kilometrajul, fie cu istoricul de proprietari, fie cu istoricul de utilizare sau chiar cu istoricul de daune. Sunt cazuri în care kilometrajul se modifică de la, de exemplu, 500.000, la 150.000 sau sunt cazuri în care nu îți spune nimeni că mașina aceea a fost folosită mai mult pentru taximetrie, ceea ce este un risc agravant pentru mașină din punct de vedere al utilizării și gradului de depreciere. Și la fel sunt cazurile cu daune. Sunt destul de multe mașini care au fost foarte grav avariate afară, reparate în țară și revândute. Sau, chiar mai mult, sunt reparate în alte țări din Europa, reîntoarse în Germania și reînmatriculate ca mașini normale și, apoi, cumpărate din România ca mașini nou-nouțe”, a mai punctat Răzvan PAVEL. “60-70% din clienții autoDNA sunt persoane fizice, restul fiind persoane juridice. Prețul unui raport este ieftin în comparație cu riscul la care (n.r. un șofer) se expune, așa că preferă să verifice mașina și să doarmă liniștit”, a concluzionat Răzvan PAVEL.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Răzvan PAVEL, autoDNA: În căutarea istoricului real și complet al mașinilor second-hand – 'Verifici mașina și dormi liniștit').

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Cum arată perspectivele financiare pentru viitorii pensionari?

Alexandru CIUNCAN - Secretar General, APPA -Asociația Pentru Promovarea Asigurarilor
Ciprian LADUNCA - CFO, METROPOLITAN Life 
Sergiu Costache - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!