Special
Românii s-ar simţi mai în siguranţă afară decât în casă, în cazul unui cutremur
Autor:Adina TUDOR
Joi, 24 Noiembrie 2016

Pe 24 septembrie a.c. a avut loc cel mai mare cutremur înregistrat în acest an pe teritoriul ţării noastre, resimţit în Bucureşti şi în mai multe oraşe. Acesta s-a produs într-un moment în care acest risc se afla deja în atenţia românilor, după evenimentele seismice din Italia: cutremurul devastator din 24 august, care a lăsat în urma sute de victime şi locuinţe distruse, urmat de peste 2.500 de replici, dar şi cutremurele majore din luna octombrie. Acesta a fost contextul în care a început cea de a patra ediţie a campaniei naţionale „Octombrie - Luna Asigurărilor de Locuinţe”. Demersul a oferit, în premieră, pe lângă elemente de bază privind protecţia financiară a locuinţei printr-o poliţă obligatorie sau facultativă, şi recomandări în cazul unui cutremur.

Pe întreaga durată a lunii precedente, s-a desfăşurat la nivel naţional campania „Octombrie – Luna Asigurărilor de Locuinţe”, proiect care are ca obiective, încă de la momentul lansării sale în 2013, creşterea gradului de conştientizare a românilor cu privire la pericolele la care le este expusă locuinţa, precum şi informarea acestora cu privire la formele de protecţie financiară pe care le oferă încheierea unei asigurări obligatorii sau facultative de locuinţă. În acest an, proiectul a mers mai departe, oferind, pe lângă elemente de bază privind protecţia financiară, şi o serie de recomandări şi sfaturi de comportament în cazul unui cutremur.

Sondaj: Unde se simt românii mai în siguranţă la cutremur, afară sau în casă?

În cadrul campaniei a fost organizat şi un sondaj online care a invitat utilizatorii să răspundă la un set de întrebări ce atrag atenţia asupra câtorva acţiuni de prevenire şi reducere a riscurilor. Conform rezultatelor sondajului, în cazul unui cutremur major (de peste 7 grade), 44% dintre cei chestionaţi s-ar simţi cel mai în siguranţă afară, pe stradă (ca pietoni), în timp ce pentru 42% dintre ei, cel mai sigur loc este în prorpia casă.

Cu toate că, 68% dintre participanţii la sondaj consideră că locuinţa lor ar avea de suferit în cazul unui cutremur de peste 7 grade pe scara Richter, 88% dintre respondenţi nu au în casă un kit de prim ajutor în caz de cutremur.

În ceea ce priveşte ameninţarea unui seism, în general, 8% dintre cei care au parcurs chestionarul sunt de părere că un cutremur major (de peste 7 grade) este un pericol exagerat. Cu toate acestea, 76% dintre ei îl percep drept un pericol important, care poate avea loc oricând, iar 16% îl apreciază drept un pericol moderat. În ceea ce priveşte percepţia personală, la întrebarea „pentru tine, un cutremur major este...”, 58% au răspuns că este un pericol de care sunt conştienţi, la care se gândesc ocazional, 24% au declarat că este un pericol la care nu se gândesc aproape niciodată, iar 18%, un pericol de care se tem şi la care se gândesc foarte des.

În ceea ce priveşte asigurarea locuinței, 63% dintre respondenți au declarat că deţin o poliţă PAD pentru casa lor, iar 65% sunt conştienţi că pot fi amendaţi dacă nu încheie o asigurare obligatorie a locuinţei. Lucrurile nu stau, însă la fel în ceea ce priveşte asigurările facultative de locuinţe: doar 36% dintre respondenţi au un astfel de produs. Întrebaţi dacă, în cazul unui cutremur major, consideră că despăgubirile oferite de asigurători pot compensa toate pagubele produse, 79% dintre participanţii la sondaj au declarat că nu. Dintre cei 960 de respondenţi, 38% locuiesc într-o casă/ apartament construită înainte de 1977. De asemenea, 73% locuiesc în mediul urban, iar 59% dintre ei locuiesc la bloc.

Chibzuilă şi Casa Morocănoasă au adus infografice cu recomandări de cutremur şi informaţii despre asigurări, dar şi un joc online

Sondajul a reprezentat doar unul dintre elementele care au constituit partea online a demersului „Octombrie – Luna Asigurărilor de Locuinţe”. Cele două mascote oficiale ale campaniei - deja cunoscuta Casă Morocănoasă alături de Casa Chibzuită (sau Chibzuilă, cum îi spun prietenii) – au adus, pe pagina de Facebook a campaniei şi pe portalul asigurarealocuintelor.ro, infografice cu sfaturi privind pregătirea pentru un cutremur şi comportamentul în timpul şi după un astfel de eveniment, dar şi informaţiile de bază în ceea ce priveşte poliţele obligatorii şi facultative de locuinţă.

De asemenea, în cadrul campaniei, utilizatorii au fost invitaţi la un joc online care i-a îndemnat să o ajute pe Casa Morocănoasă să se ferească de pericole. Pornind de la ideea că, din păcate, o casă este supusă diverselor riscuri, de la incendii şi spargeri de locuinţă până la inundaţii şi cutremure, jocul online a atras atenţia asupra acestor pericole şi a reamintit jucătorilor că există posibilitatea ca, la un moment dat, o casă să nu mai poată fi ţinută în siguranţă. Indiferent de scorul obţinut la final, utilizatorii au fost invitaţi să acceseze asigurarealocuintelor.ro ca să afle mai multe despre cum să îşi protejeze locuinţa cu o asigurare.

În acelaşi timp, toţi cei care au crezut în utilitatea mesajelor transmise în cadrul „Octombrie – Luna Asigurărilor de Locuinţe”, au putut să se alăture campaniei și să o susțină online. Cum? Descărcând kit-ul de social media si susţinând răspândirea mesajelor de informare prin folosirea ştampilei ca poză de profil (profile picture) sau a unuia dintre cover photo-urile speciale, precum şi prin redistribuirea infograficelor de pe pagina de Facebook.

500.000 de broşuri distribuite la nivel naţional

Pe întreaga durată a lunii octombrie, promoterii dedicaţi ai campaniei „Octombrie – Luna Asigurărilor de Locuinţe” au distribuit broşura informativă a campaniei, conţinând sfaturi în caz de cutremur şi informaţii de bază despre poliţele obligatorii şi facultative de locuinţă, în Bucureşti şi în marile oraşe din ţară. De asemenea, materialul informativ a ajuns la publicul larg şi prin intermediul ziarului Libertatea, ca insert între paginile acestuia, cotidianul având, în momentul de față, printre cele mai mari tiraje la nivel naţional.

Nu în ultimul rând, broşura a fost distribuită şi în cadrul a două târguri tematice. Astfel, şi în acest an, tIMOn - Târgul Imobiliar Naţional, unul dintre cele mai mari târguri imobiliare din ţară, a fost Partener al campaniei, iar pe parcursul desfăşurării târgului, vizitatorii au primit materialul informativ la casa de bilete, alături de tichetul de intrare. De asemenea, cea de-a patra ediţie a Romanian Security Fair, unul dintre cele mai importante evenimente ale industriei naționale de securitate privată, a adus în prim plan securitatea locuinţei, atât prin intermediul sistemelor video de supraveghere şi al soluţiilor anti-efracţie prezentate, cât şi prin protecţia financiară a acesteia, despre care participanţii au putut afla mai multe parcurgând broşura campaniei.

Organizat în parteneriat de PAID România, APPA - Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor şi RFI România, demersul „Octombrie - Luna Asigurărilor de Locuinţe” s-a bucurat şi în acest an de sprijinul unor importante companii de asigurări din România: GROUPAMA Asigurări, Gothaer Asigurări Reasigurări, EUROINS România, ALLIANZ-ŢIRIAC Asigurări, OMNIASIG VIG, GENERALI România, GRAWE România, OTTO Broker, GARANTA Asigurări şi inspecţiiimobiliare. ro.

Partenerii media care au susţinut mesajul campaniei au fost Revista BIZ, ziuaveche.ro, wall-street.ro şi 9am.ro.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Românii s-ar simţi mai în siguranţă afară decât în casă, în cazul unui cutremur).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!