Opinii http://www.primm.ro primm.to - Analize de specialitate, interviuri cu cei mai importanti lideri din asigurari, pensii si domeniile conexe. ro Tue, 19 Jun 18 13:30:25 +0300 primm.ro editor@primm.ro 30 primm.ro 144 43 http://www.primm.ro http://www.primm.ro/images/logo.jpg Asigurări „la cerere”. Cum arată viitorul? http://www.primm.ro/2227_asigurari-la-cerere--cum-arata-viitorul.html Am avut oportunitatea de a participa la toate întâlnirile elitei asigurătorilor și intermediarilor din România, din ciclul XPRIMM Forecast Meeting... Mon, 18 Jun 2018 13:08:04 GMT http://www.primm.ro/2227_asigurari-la-cerere--cum-arata-viitorul.html Înțelepciune împărtășită - Sfaturi din partea managerilor unor agenții de top, pentru construirea unei activități de succes http://www.primm.ro/2159_intelepciune-impartasita---sfaturi-din-partea-managerilor-unor-agentii-de-top--pentru-construirea-unei-activitati-de-succes.html Peisajul serviciilor financiare continuă să evolueze. Drept urmare, liderii practicieni se confruntă cu un număr uriaș de provocări: legislație în continuă schimbare, produse și servicii din ce în ce mai complexe, un mediu de recrutare constant schimbător, clienți din ce în ce mai solicitanți, competiție din partea piețelor de desfacere tradiționale și non-tradiționale... Wed, 14 Jun 2017 08:54:51 GMT http://www.primm.ro/2159_intelepciune-impartasita---sfaturi-din-partea-managerilor-unor-agentii-de-top--pentru-construirea-unei-activitati-de-succes.html Satisfacția clienților – analiza Kano http://www.primm.ro/2158_satisfactia-clientilor--analiza-kano.html Satisfacția clienților ar trebui să fie una dintre prioritățile oricărei organizații, find o condiție hotărâtoare a succesului... Wed, 14 Jun 2017 08:50:51 GMT http://www.primm.ro/2158_satisfactia-clientilor--analiza-kano.html Cultura îmbunătățirii continue în companii – selecția proiectelor de îmbunătățire http://www.primm.ro/2119_cultura-imbunatatirii-continue-in-companii--selectia-proiectelor-de-imbunatatire.html Ne-am obișnuit deja cu principalii pași de urmat în aplicarea metodologiei Lean Six Sigma: - Se generează idei de proiecte de imbunătățire - Ideile sunt evaluate și prioritizate în funcție de beneficiile așteptate - Proiectele să fie conduse de angajați instruiți, care au competențe de nivel Green sau Black Belt - Fiecare proiect să aibă un sponsor din managementul companiei - Dupa livrarea imbunătățirilor, cuantificăm beneficiile pentru fiecare proiect - Urmărirea indicatorilor de performanță (KPI), pentru a ne asigura că procesul rămâne la standardul de performanță dorit... Tue, 09 May 2017 07:18:59 GMT http://www.primm.ro/2119_cultura-imbunatatirii-continue-in-companii--selectia-proiectelor-de-imbunatatire.html Ce înseamnă, pentru serviciile financiare, D2C? http://www.primm.ro/2118_ce-inseamna--pentru-serviciile-financiare--d2c.html Din ce în ce mai multe organizații din toate industriile pun accentul pe strategii direct către consumator (D2C)... Tue, 09 May 2017 07:03:39 GMT http://www.primm.ro/2118_ce-inseamna--pentru-serviciile-financiare--d2c.html Mutualizarea riscurilor şi protecţia 'clientului cu risc ridicat' http://www.primm.ro/2103_mutualizarea-riscurilor-si-protectia-clientului-cu-risc-ridicat.html Necesitatea de diminuare a pierderilor financiare proprii sau ale altora, rezultate din evenimente producătoare de prejudicii, a generat nevoia de a acţiona pentru administrarea riscului determinat de apariţia unui eveniment aleatoriu... Tue, 25 Apr 2017 12:43:10 GMT http://www.primm.ro/2103_mutualizarea-riscurilor-si-protectia-clientului-cu-risc-ridicat.html O potenţială soluţie pentru reducerea costurilor RCA: planurile de tarifare ”retrospective” http://www.primm.ro/2078_o-potentiala-solutie-pentru-reducerea-costurilor-rca--planurile-de-tarifare-retrospective-.html Un asigurător, fiind o societate comercială cu interes patrimonial, urmăreşte profitul pentru un întreg portofoliu, iar în mod specific, în cazul asigurărilor comerciale, dacă este posibil pentru orice client persoană juridică... Mon, 03 Apr 2017 07:14:01 GMT http://www.primm.ro/2078_o-potentiala-solutie-pentru-reducerea-costurilor-rca--planurile-de-tarifare-retrospective-.html Identificarea cauzelor potențiale – diagrama cauză-efect http://www.primm.ro/2075_identificarea-cauzelor-potentiale--diagrama-cauza-efect.html În 1968, Kaoru ISHIKAWA, pionier al managementului calității, creează diagrama „os de pește” sau cauză-efect... Fri, 31 Mar 2017 07:13:17 GMT http://www.primm.ro/2075_identificarea-cauzelor-potentiale--diagrama-cauza-efect.html Produs și distribuție: Soluții inovatoare în jurul lumii http://www.primm.ro/2044_produs-si-distributie--solutii-inovatoare-in-jurul-lumii.html Potrivit lui Luke Williams, un nume cu autoritate în domeniul strategiei inovative: „Atât companiile mari, cât și cele mici le îngreunează consumatorilor (actuali și potențiali) misiunea de a face diferența între schimbarea profundă și inovația superficială... Tue, 14 Mar 2017 14:13:32 GMT http://www.primm.ro/2044_produs-si-distributie--solutii-inovatoare-in-jurul-lumii.html Rezolvarea problemelor prin metoda 8D http://www.primm.ro/2043_rezolvarea-problemelor-prin-metoda-8d.html 8D sau Opt Discipline pentru Rezolvarea Problemelor este o metodă sistematică folosită de echipe inter-departamentale pentru a analiza defectele si cauzele acestora, pentru stabilirea unui plan de măsuri corective și monitorizarea eficienței implementării acestora... Tue, 14 Mar 2017 14:02:38 GMT http://www.primm.ro/2043_rezolvarea-problemelor-prin-metoda-8d.html Block-Chain - tehnologia care poate revoluționa industria asigurărilor http://www.primm.ro/2042_block-chain---tehnologia-care-poate-revolutiona-industria-asigurarilor.html Dacă întrebi executivii de top ai celor mai importanți asigurători globali sau ai marilor firme de consultanță în management care va fi tehnologia ce va afecta cel mai mult industria asigurărilor pentru anii ce vor urma, probabil că foarte mulți vor răspunde că tehnologia Block-Chain... Mon, 13 Mar 2017 15:16:10 GMT http://www.primm.ro/2042_block-chain---tehnologia-care-poate-revolutiona-industria-asigurarilor.html Șapte instrumente ale calității http://www.primm.ro/2016_sapte-instrumente-ale-calitatii.html Toate entitățile din business doresc, declară și pun accent pe creșterea calității. Mai mult decât atât, unele și-au creat direcții/departamente de Calitate... Mon, 06 Feb 2017 09:36:27 GMT http://www.primm.ro/2016_sapte-instrumente-ale-calitatii.html Riscurile „profesiei” de director http://www.primm.ro/2012_riscurile-profesiei-de-director-.html Directorii și administratorii, fie că lucrează pentru companii private, organizații non-guvernametale sau guvernamentale, sunt confruntați în activitatea de zi cu zi cu riscuri ce pot produce daune companiilor sau organizațiilor pentru care aceștia lucrează/pe care le conduc, iar în cazuri excepționale le poate fi angajată răspunderea patrimonială directă... Tue, 31 Jan 2017 15:37:03 GMT http://www.primm.ro/2012_riscurile-profesiei-de-director-.html Then And Now: cum a evoluat asigurarea de viață în lume http://www.primm.ro/2011_then-and-now--cum-a-evoluat-asigurarea-de-viata-in-lume.html După cel de-al doilea război mondial, industria japoneză de asigurări de viață se afla într-o stare de declin, companiile pierzând, pe lângă accesul la piețe, și oamenii de vânzări – scăderea numărului acestora fiind o urmare a războiului; majoritatea s-au mutat în afara orașelor încă dinaintea războiului, „migrând” spre siguranța oferită de suburbii... Tue, 31 Jan 2017 15:30:59 GMT http://www.primm.ro/2011_then-and-now--cum-a-evoluat-asigurarea-de-viata-in-lume.html Într-o lume digitală, unde oamenii reprezintă preocuparea principală a organizaţiilor, se dorește personalizarea conținutului http://www.primm.ro/1980_intr-o-lume-digitala--unde-oamenii-reprezinta-preocuparea-principala-a-organizatiilor--se-doreste-personalizarea-continutului.html Serviciile financiare sunt adesea percepute drept o industrie „tradițională” – una care are niște baze foarte solide, dar căreia îi este greu să se adapteze la nou... Tue, 13 Dec 2016 09:00:06 GMT http://www.primm.ro/1980_intr-o-lume-digitala--unde-oamenii-reprezinta-preocuparea-principala-a-organizatiilor--se-doreste-personalizarea-continutului.html 'Ajutorul' oferit de harta procesului http://www.primm.ro/1979_ajutorul-oferit-de-harta-procesului.html Optimizarea proceselor se bazează pe două mari secțiuni: „Process Door” și „Data Door”... Fri, 09 Dec 2016 08:37:26 GMT http://www.primm.ro/1979_ajutorul-oferit-de-harta-procesului.html Blame the process, NOT the people! http://www.primm.ro/1961_blame-the-process--not-the-people.html „Blame the process, NOT the people!” (William Edwards DEMING)  Într-o lume din ce în ce mai grăbită, cu presiune din ce în ce mai mare pe rezultate și cu cerințe din ce în ce mai sofisticate, succesele sunt ale echipelor (dacă managerii sunt leaderi reali, nu colecționari de trofee personale)... Wed, 23 Nov 2016 13:06:06 GMT http://www.primm.ro/1961_blame-the-process--not-the-people.html Unit Managerul – „eroul necunoscut” al industriei noastre http://www.primm.ro/1938_unit-managerul--eroul-necunoscut-al-industriei-noastre.html Unit manager, manager de vânzări, team leader, team manager etc. – toate aceste titulaturi reprezintă de fapt aceeași poziție în structura managementului vânzărilor din cadrul unei agenții... Mon, 07 Nov 2016 13:53:59 GMT http://www.primm.ro/1938_unit-managerul--eroul-necunoscut-al-industriei-noastre.html Să înțelegem mai bine Vocea Clientului http://www.primm.ro/1908_sa-intelegem-mai-bine-vocea-clientului.html Aproape de fiecare dată realitatea ne-a demostrat că necunoașterea clară și completă a cerințelor clienților conduce, mai devreme sau mai târziu, la o prăbușire a vânzărilor (produselor sau serviciilor) și implicit a profitabilității companiei... Mon, 17 Oct 2016 08:43:54 GMT http://www.primm.ro/1908_sa-intelegem-mai-bine-vocea-clientului.html Robo-consilierii – Oportunitate sau amenințare? http://www.primm.ro/1886_robo-consilierii--oportunitate-sau-amenintare.html „Robo-advisors” reprezintă o temă de discuție din ce în ce mai des întâlnită în mediul serviciilor financiare la nivel global... Mon, 03 Oct 2016 09:01:59 GMT http://www.primm.ro/1886_robo-consilierii--oportunitate-sau-amenintare.html Noul model mental al liderului din economia digitală http://www.primm.ro/1842_noul-model-mental-al-liderului-din-economia-digitala.html Este nevoie ca liderii din industria asigurărilor să își rafineze abilitățile? Au nevoie de un model mental adaptat economiei și competiției digitale aflate în creștere rapidă? Au nevoie să învețe leadership multigenerațional? În momentul de față avem în companii ca angajați, dar și în piață ca și consumatori, trei generații active diferite ca gândire și comportament: Baby Boomers, X și Y... Wed, 14 Sep 2016 14:06:02 GMT http://www.primm.ro/1842_noul-model-mental-al-liderului-din-economia-digitala.html Clientul intern – un concept lipsit de substanță? http://www.primm.ro/1841_-clientul-intern--un-concept-lipsit-de-substanta.html În filosofia și cultura organizațională a multor companii de asigurări din lume, dar și din țara noastră, apare conceptul de client intern – angajatul, resursa care face să se întâmple lucruri bune, și care ar trebui privit și tratat în interiorul organizației precum un client... Wed, 14 Sep 2016 13:59:11 GMT http://www.primm.ro/1841_-clientul-intern--un-concept-lipsit-de-substanta.html Riscul și urmările lui http://www.primm.ro/1838_riscul-si-urmarile-lui.html Legea lui MURPHY:  „Everything that can fail, shall fail. ” (Dacă ceva se poate strica, sigur se va strica... Wed, 14 Sep 2016 13:31:31 GMT http://www.primm.ro/1838_riscul-si-urmarile-lui.html Distribuția în asigurări în pragul unei reale schimbări? http://www.primm.ro/1811_distributia-in-asigurari-in-pragul-unei-reale-schimbari.html La nivelul UE, reglementarea distribuției în domeniul asigurărilor și a serviciilor financiare este într-un proces de reînnoire prin introducerea IDD și a MIFID II... Wed, 10 Aug 2016 09:49:22 GMT http://www.primm.ro/1811_distributia-in-asigurari-in-pragul-unei-reale-schimbari.html Pregătirea continuă – provocare sau oportunitate? http://www.primm.ro/1737_pregatirea-continua--provocare-sau-oportunitate.html Pregătirea continuă a persoanelor implicate în domeniul asigurărilor reprezintă unul dintre factorii esențiali de succes, pe termen lung, pentru industria noastră... Tue, 24 May 2016 09:33:16 GMT http://www.primm.ro/1737_pregatirea-continua--provocare-sau-oportunitate.html Recrutare sau Selecție? http://www.primm.ro/1713_recrutare-sau-selectie.html De multe ori, în activitatea noastră, recrutare este denumirea generică folosită pentru angajarea de personal – o funcțiune esențială a managementului echipelor de vânzare care cuprinde, pe lângă recrutarea propriu-zisă, o sumă de alte etape cum ar fi planificarea numărului necesar de angajați, definirea profilului candidatului ideal, identificarea piețelor de recrutare, selecția candidaților etc... Wed, 20 Apr 2016 09:06:19 GMT http://www.primm.ro/1713_recrutare-sau-selectie.html Dilema profitabilității programelor de instruire a forței de vânzare http://www.primm.ro/1639_dilema-profitabilitatii-programelor-de-instruire-a-fortei-de-vanzare.html 70% dintre participanții la un studiu LIMRA au identificat demonstrarea abilităților învățate drept principala componentă a unui program  de training... Thu, 17 Dec 2015 08:52:25 GMT http://www.primm.ro/1639_dilema-profitabilitatii-programelor-de-instruire-a-fortei-de-vanzare.html …Despre cele mai recente proiecte ale companiei http://www.primm.ro/1542_despre-cele-mai-recente-proiecte-ale-companiei.html DESTINE Broker de Asigurare și-a schimbat denumirea în DESTINE Broker de Asigurare - Reasigurare și și-a majorat capitalul social de la 25... Mon, 07 Dec 2015 15:05:37 GMT http://www.primm.ro/1542_despre-cele-mai-recente-proiecte-ale-companiei.html Există viaţă şi în era Solvabilitate 2 http://www.primm.ro/1531_exista-viata-si-in-era-solvabilitate-2.html În mai puţin de 6 luni, proiectul legislativ european care a transformat industria asigurărilor în ultimii ani va ajunge la final: începând cu 1 ianuarie 2016, va intra în sfârşit în vigoare regimul de Solvabilitate 2... Mon, 21 Sep 2015 13:12:49 GMT http://www.primm.ro/1531_exista-viata-si-in-era-solvabilitate-2.html Viziune integratoare asupra pieţei de capital http://www.primm.ro/1394_viziune-integratoare-asupra-pietei-de-capital.html Organizația Profesioniştilor Pieţei de Capital (OPPC) propune o viziune integratoare pentru piața de capital, facilitând interacțiunea dintre managerii de active, brokeri, investitori și autorități în vederea creării unei piețe eficiente... Mon, 19 Jan 2015 14:53:21 GMT http://www.primm.ro/1394_viziune-integratoare-asupra-pietei-de-capital.html Principiile comune de protecţie a consumatorilor de servicii financiare http://www.primm.ro/1350_principiile-comune-de-protectie-a-consumatorilor-de-servicii-financiare.html În 2011, la summitul de la Cannes, miniştrii de finanţe şi guvernatorii băncilor centrale din statele G20 a făcut un apel către OCDE şi Consiliul pentru Stabilitate Financiară (Financial Stabily  Board – FSB), precum şi către oricare alte organizaţii internaţionale relevante, pentru elaborarea unor principii comune de protecţie a consumatorilor în domeniul serviciilor financiare... Tue, 21 Oct 2014 08:20:14 GMT http://www.primm.ro/1350_principiile-comune-de-protectie-a-consumatorilor-de-servicii-financiare.html Managerul neanderthalian și NeuroManagerul http://www.primm.ro/1325_managerul-neanderthalian--si-neuromanagerul.html Un mare mister al evoluției umane a fost descifrat: Omul de Neanderthal există! În istoria evoluției umane, neanderthalienii – denumiți așa după craniul descoperit în 1856 în valea Neanderthal din Germania –, au fost contemporani cu Homo Sapiens Sapiens... Mon, 15 Sep 2014 14:41:21 GMT http://www.primm.ro/1325_managerul-neanderthalian--si-neuromanagerul.html Sistemul românesc VS Status quo european http://www.primm.ro/1322_sistemul-romanesc-vs--status-quo-european.html Ameninţări 1. Vulnerabilitate ridicată a consumatorilor la practici abuzine, activităţi neconforme, oferte situate pe piaţa gri a serviciilor financiare, produse şi companii neautorizate sau nereglementate... Mon, 15 Sep 2014 14:09:12 GMT http://www.primm.ro/1322_sistemul-romanesc-vs--status-quo-european.html Asigurările agricole au înregistrat daune record în această vară http://www.primm.ro/1321_asigurarile-agricole-au-inregistrat-daune-record-in-aceasta-vara.html Vara acestui an a reprezentat un sezon extrem de aglomerat din punctul de vedere al instrumentării daunelor în domeniul agricol... Mon, 15 Sep 2014 14:03:01 GMT http://www.primm.ro/1321_asigurarile-agricole-au-inregistrat-daune-record-in-aceasta-vara.html „SUCCES ÎN 5 PAŞI” http://www.primm.ro/1289_succes-in-5-pasi.html Cum să vindem mai mult şi cât mai multor persoane? Această întrebare a devenit mai obsedantă decât oricând pentru directorii de vânzări şi conducerea societăţilor din toate domeniile de activitate, în special de la instaurarea crizei... Mon, 04 Aug 2014 09:38:15 GMT http://www.primm.ro/1289_succes-in-5-pasi.html O nouă frontieră în vânzări: neuroștiințele http://www.primm.ro/1265_o-noua-frontiera-in-vanzari--neurostiintele.html Visul companiilor din asigurări de a crea agentul compozit capabil să vândă cu succes produse de non-viață și viață rămâne în continuare un vis la mai bine de 10 ani după ce una dintre cele mai mari companii din România a încercat acest experiment... Mon, 02 Jun 2014 11:26:48 GMT http://www.primm.ro/1265_o-noua-frontiera-in-vanzari--neurostiintele.html FATA Asigurări a început 2014 cu o creştere de 5% http://www.primm.ro/1231_fata-asigurari-a-inceput-2014--cu-o-crestere-de-5prc-.html Anul 2014 a adus pentru piaţa românească de asigurări una dintre cele mai agitate perioade, cu numeroase evenimente şi crize mediatice... Thu, 24 Apr 2014 09:15:33 GMT http://www.primm.ro/1231_fata-asigurari-a-inceput-2014--cu-o-crestere-de-5prc-.html Rezultatele anului 2013 şi aşteptările pentru 2014, la evenimentul tradiţional al FATA Asigurări http://www.primm.ro/1186_rezultatele-anului-2013--si-asteptarile-pentru-2014---la-evenimentul-traditional-al-fata-asigurari-.html Retrospectiva anului precedent şi aşteptările FATA Asigurări pentru următoarea perioadă sunt dezbătute, în mod tradiţional, în cadrul Conferinţei Naţionale de Vânzări... Fri, 14 Feb 2014 13:23:49 GMT http://www.primm.ro/1186_rezultatele-anului-2013--si-asteptarile-pentru-2014---la-evenimentul-traditional-al-fata-asigurari-.html Criza, problemă sau oportunitate? scuze vs. leadership http://www.primm.ro/1183_criza--problema-sau-oportunitate--scuze-vs---leadership.html În timp ce noi creșteam cu „Cățeluș cu părul creț”, care „fură, dar se jură că nu fură” și cu „Miorița”, unde baciul muntean se resemnează și se confesează mioarei când află că ceilalți baci vor să îl omoare, copiii chinezi și japonezi învățau să scrie cuvântul „Criză” format din două ideograme: prima care înseamnă problemă și cea de a doua care înseamnă... Fri, 14 Feb 2014 10:47:42 GMT http://www.primm.ro/1183_criza--problema-sau-oportunitate--scuze-vs---leadership.html Asigurările şi produsele de economisire-creditare, fac casă bună împreună! http://www.primm.ro/1160_asigurarile--si-produsele--de-economisire-creditare---fac-casa-buna-impreuna.html Deseori ne confruntăm cu două probleme importante: protecţia locuinţei şi finanţarea lucrărilor de întreţinere sau de modernizare a acesteia... Thu, 19 Dec 2013 13:48:37 GMT http://www.primm.ro/1160_asigurarile--si-produsele--de-economisire-creditare---fac-casa-buna-impreuna.html O nouă campanie pentru culturile de toamnă! http://www.primm.ro/1125_o-noua-campanie--pentru-culturile--de-toamna.html Dacă toamna este o perioadă agitată pentru fermieri, la fel este şi pentru companiile care oferă asigurări agricole... Tue, 03 Dec 2013 10:23:34 GMT http://www.primm.ro/1125_o-noua-campanie--pentru-culturile--de-toamna.html