Mystery Shopping
Sper că nu vreţi obligatorie! Noi nu facem obligatorie!
Autor:Alex. ROŞCA
Miercuri, 15 Mai 2013

Pentru că tocmai am găsit la cutia poștală o atenţionare de la Primărie, am decis să închei o asigurare obligatorie a locuinţei. O căsuţă cu zâmbetul pe buze m-a atras să intru la agenţia pe care am vizitat-o. Cu doar 20 de minute înaintea încheierii programului de lucru o doamnă soarbe tacticos din ţigară şi savurează ultimul rest de cafea dintr-o cană chiar în faţa agenţiei.

 

Intru în sediu, colega doamnei cu cafeaua vorbeşte la telefon. Nu-mi acordă atenţie. Am timp să evaluez un pic ambianţa. 3 birouri, unul maschează pe jumatate un colţ destinat preparării cafelei. Se văd filtrul de cafea, zahărul, câteva cani... o minibucătărie în toată regula... aproape că  sunt curios ce gust are cafeaua.
Mă îndrept către zona în care sunt nişte flyere cu detalii despre ceea ce mă interesa: asigurarea locuinţei. Lângă ele... “Condica de sugestii şi reclamaţii”… 10 coli capsate… nicio sugestie, nicio reclamaţie. Ori tocmai le-au înlocuit, ori sunt o companie ireproșabilă… sau… niciun client n-a avut tupeu să scrie ceva.
Doamna angajată în convorbirea telefonică mă invită să iau loc. Înţeleg că trebuie să o aştept pe colega aflată la ţigară… care mă observă dar nu schiţează nici cel mai mic gest de a grăbi încheierea pauzei de fumat… Are dreptate, cine sunt eu s-o deranjez în ultimele 20 de minute de program… Toate acestea transmiteau indirect următorul mesaj: Nu puteai să vii mâine, după cafeaua de dimineaţă… mai e un pic şi puneam lacătul pe uşă… vii tu, client, să ne deranjezi.
Într-un final cafeaua se termină, se termină şi ţigarea... apare şi interlocutoarea, așa că intrăm brusc în subiect:
Am primit de la Primărie... o somaţie să-mi fac o asigurare obligatorie de locuinţe. Pauză. Timp de câteva zeci de secunde, se aud doar pocnituri... aproape nervoase... de taste... după care vine şi replica:

Agent asigurări: Sper că nu vreţi obligatorie! Noi nu facem obligatorie!
Client: Da’ cine face obligatorie? Şi mie de care îmi trebuie?
Agent asigurări: Nu conteaza ce asigurare, asigurare de locuinţă să fie, s-a schimbat legea. Nu mai trebuie obligatorie... adică... e suficientă orice asigurare!
Client: Înţeleg că la primarie daca le arăt facultativa, sunt în regulă... Dar cea facultativă e mai ieftină, nu?
Agent asigurări: Da, e mai ieftină, dar acoperă doar trei riscuri. Cea pe care v-o propun eu acoperă toate riscurile.

Ajungem la discuția pentru stabilirea valorii locuinței. Ca și client îmi este imposibil să evaluez valoarea reală... mă pot raporta doar la o valoare de piață, și aceea stabilită empiric. Cum aș putea să știu cât ar costa reconstrucția apartamentului? Interlocutoarea mă asigură că putem stabili aproape orice sumă doresc, dar că și prima va fi proporțională cu valoarea convenită.
După câteva minute de procesare a datelor, apare și suma: puțin peste 50 EUR pentru o valoare asigurată de 60.000 EUR. În plus, pentru 10% din suma asigurată am acoperire pentru bunuri, gratis!
Sunt asigurat că e o ofertă foarte bună, mai ales ca preț, dar și ca acoperire. În plus, pot plăti și în două rate. Practic, pentru 30 EUR în plus sunt acoperit pentru toate, în comparaţie cu asigurarea obligatorie care acoperă doar trei. Pare o ofertă bună. Odată cu printul solicitat după condițiile de asigurare primesc și argumentul final: “Ca preț să știți că suntem cei mai ieftin!”.
Pentru că tot veni vorba de “ieftin”… solicit și o calculație pentru un RCA. O primesc imediat, aproape cu 40% mai puțin decât polița ce expiră la finalul acestei luni. Dar cu daunele sunteți în regulă?... DA! Vine răspunsul prompt și cu zâmbetul pe buze.
În fond, oricum, RCA-ul nu e pentru mine, nu? zic. Nu sunt contrazis.
Fiind foarte aproape de încheierea programului de lucru, o rog pe interlocutoarea mea să-mi transmită o ofertă de CASCO pe e-mail. Primesc și o carte de vizită și asigurarea că oferta la CASCO va fi și ea foarte avantajoasă ca preț.
În prima parte a zilei următoare am primit și cotația pentru CASCO însoțită de condițiile de asigurare. Într-adevăr, era un preț bun.
Așadar, o trecere rapidă prin contactul cu trei tipuri de asigurare pentru care argumentul suprem în vânzare a fost “IEFTIN”. Și, până la urmă... mai are clientul român nevoie de alt argument? Sunt pregătiți vânzătorii de asigurări să ofere alte argumente? Și, chiar dacă ar fi..., cine i-ar asculta în condițiile în care, întotdeauna, în piață, există cineva care folosește “IEFTIN” ca argument?

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Sper că nu vreţi obligatorie! Noi nu facem obligatorie!).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!