Xprimm Time for Health
Spor(t) în carieră?!
Autor:Sabrina CANEA
Luni, 04 Aprilie 2016
Teodor DEMETRIAD, Manager Sportiv, DAIMON Wellness Club
Teodor DEMETRIAD, Manager Sportiv, DAIMON Wellness Club
Vlad BOLDIJAR, Redactor Șef, Revista PRIMM

Trăim într-o lume agitată în care toți oamenii aleargă după perfecțiune, o carieră de vis, o familie perfectă, mulți prieteni și vacanțe în locuri inedite. Creându-ne astfel de priorități, plasăm sănătatea, în general, pe ultimul loc. Ceea ce nu știm însă este faptul că un stil de viață sănătos nu cere respectarea unor reguli stricte ori eliminarea permanentă a anumitor alimente, ci, mai mult, crearea unor obiceiuri sănătoase în care să credem. 

Ritmul rapid al vieții moderne, task-urile și deadline-urile urgente, viața sedentară de birou și stresul care ne însoțește zilnic sunt niște factori care, pe de o parte, au o influență negativă asupra condiției noastre fizice și mentale și, pe de altă parte, ne ocupă atât de mult mintea încât nu ne mai rămâne energie și pentru alte activități. În acest context, unde își mai are loc sportul în viețile noastre? Cum îmbini viața profesională cu sportul și, mai ales, care sunt beneficiile unei astfel de decizii?
Teodor DEMETRIAD, Manager Sportiv, DAIMON Wellness Club, ne oferă o explicație: În momentul în care stai la birou 8-12 ore, lucrând sub o anumită presiune, este clar că îți trebuie o formă de relaxare, pentru a te putea umple de energie, astfel încât să o poți lua de la capăt următoarea zi. Acesta subliniază capacitatea de a te energiza prin intermediul sportului, astfel că, de cele mai multe ori, oboseala din timpul zilei este una psihică și nu fizică. În momentul în care faci sport capacitatea ta de efort crește, adaugă acesta.
În ceea ce privește îmbinarea vieții profesionale cu sportul, Teodor DEMETRIAD subliniază că: Nu știu dacă e corect să spui că trebuie să îmbini cariera cu mișcarea, deoarece cred că, psihologic, punem o barieră. În primul rând trebuie să înțelegi că sportul înseamnă mișcare, iar că mișcarea trebuie să devină un stil de viață pentru tine. Astfel, încet, încet te organizezi mai bine și o să înțelegi mai bine fenomenul.
Trebuie să faci ceea ce te face pe tine să te simți bine. Astfel, dacă ești în căutarea unei activități fizice, pe care să o practici regulat la sală, care să te bine dispună, să te distreze și, mai ales, să fie mai puțin plictisitoare decât exercițiile clasice din sală cu greutăți, atunci ar trebui să încerci Spinning-ul, precizează Teodor DEMETRIAD.

Teodor DEMETRIAD are o experiență de peste 20 de ani în sportul de performanță, de peste 11 ani în fitness management, o certificare de instructor internațional de Spinning™, multiple medalii la campionatele naționale de atletism și de bob și o participare la Jocurile Olimpice de iarnă de la Salt Lake City (2002).

Ce este Spinning-ul?
Asemănător jogging-ului sau orelor de aerobic, Spinning-ul este un exercițiu cardio foarte puternic, care se realizează cu ajutorul unei biciclete statice (Spinner). Fiecare bicicletă este prevăzută cu un buton de reglare manuală a tensiunii la pedalare, astfel că poți modifica intensitatea exercițiului de-a lungul antrenamentului, până vei ajunge la ritmul care ți se potrivește.
O ședința durează, de obicei, de la 45 până la 60 de minute. Antrenamentul în sine presupune pedalarea pe ritm de muzică, sub supravegherea unui instructor de specialitate. Acesta are un rol important în antrenarea cursanților, impunând diverse intensități de viteză și rezistență pentru a crește pulsul inimii. 

Prima clasă de Spinning la care am participat a fost foarte dificilă. Nu cunoșteam tehnica de pedalare, mă dureau brațele, picioarele, spatele și abia așteptam să se termine. Nu puteam să înțeleg... cum cineva poate considera că face sport, pedalând în ritmul muzicii, 50 de minute,  pe o bicicletă statică? Cu timpul, am cunoscut beneficiile acestui tip de antrenament, atât din punct de vedere fizic, cât și mental. Fără să îmi dau seama, scopul antrenamentelor s-a schimbat: mă antrenam de plăcere, simțindu-mă că fac parte dintr-o nouă comunitate. Vlad BOLDIJAR, Redactor Șef, Revista PRIMM

De ce Spinning și nu ciclism?
În primul rând, nu toată lumea deține o biciletă. De asemenea, în cazul în care deții o bicicletă, este greu ca fără supravegherea unei persoane avizate antrenamentul să își atingă obiectivul. De exemplu, puțină lume știe, că indiferent de tipul de efort practicat, arderea grăsimilor se produce după 20 de minute de efort continuu. Antrenându-te singur, nu vei putea ieși din zona de confort și, astfel, nici nu vei avea rezultate, explică Teodor DEMETRIAD.
Prin intermediul Spinning-ului ai parte de numeroase beneficii atât fizice, cât și psihice. 
Într-o singură ședința se pot arde peste 500 de calorii, în acest mod putând scăpa mai ușor de kilogramele nedorite. Spinning-ul ajută la îmbunătățirea activității inimii și a plămânilor, la tonifierea musculaturii, creșterea densității osoase sau echilibrarea nivelului de colesterol. Pe lângă beneficiile fizice, Spinning-ul ajută la reducerea stresului și a anxietății, crește încrederea de sine și îmbunătățește puterea de concentrare.
În final, ca sfaturi pentru cei care vor să-și completeze viața cu mișcarea fizică, Teodor DEMETRIAD spune că trebuie să încerci să-ți găsești o stare, să-ți creezi un obiectiv, și, mai ales, este foarte important să încerci.

Sursa foto: Valentin Răzvan și Marius Zamfir pentru DAIMON Wellness Club.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Spor(t) în carieră?!).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Cum arată perspectivele financiare pentru viitorii pensionari?

Alexandru CIUNCAN - Secretar General, APPA -Asociația Pentru Promovarea Asigurarilor
Ciprian LADUNCA - CFO, METROPOLITAN Life 
Sergiu Costache - Revista PRIMM Asigurari & Pensii


TOP Stiri 1asig

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!