Opinii
Stabilitate și credibilitate
Marti, 15 Ianuarie 2013

Cuvintele cheie ale anului 2013

Privind în urmă și uitându-ne la partea plină a paharului, piața de brokeraj în asigurări a reușit, în 2012, să urce raportul între primele intermediate și totalul subscrierilor pieței peste pragul de 40%. Uitându-ne însă la partea goală a paharului, acest rezultat a fost obținut în contextul în care volumul primelor subscrise a înregistrat mai degrabă o stabilizare, decât creșterea așteptată față de 2011.
Ultimii câțiva ani au fost extrem de dificili pentru industria de asigurări care, la fel ca și alte sectoare financiare, a trebuit să facă față schimbărilor rapide care s-au produs și au fost impuse de criza financiară globală. Pe fondul acestor schimbări, brokerii în asigurări au fost determinați să identifice noi strategii de business, adaptate condițiilor economice, care să poată fi reglate și puse în acord cu nevoile reale de protecție ale clienților. Dar, principala țintă a brokerilor în asigurări a fost, și va rămâne și în 2013, recâștigarea capitalului de imagine a pieței și, implicit, de încredere acordată de clienți, care au fost puternic erodate de evenimentele ce s-au derulat, în ultimii patru ani, pe piețele financiare.
Pe cale de consecință, acesta este și obiectivul major pe care UNSICAR, ca asociație profesională a pieței de brokeraj în asigurări, și l-a asumat și pentru atingerea căruia a dezvoltat și a pus în practică o strategie de acțiune și comunicare, ce are în prim-plan formarea unei culturi în asigurări a consumatorului român de produse financiare la nivelul standardelor europene. Demers care presupune existenţa mai multor elemente, cum ar fi transparenţa, standarde de calitate a serviciilor oferite asiguraților, etică profesională și multe altele.

Crearea sistemului de asigurări obligatorii de sănătate și recunoașterea deductibilității fiscale a primelor plătite pentru asigurări ar putea susţine dezvoltarea şi consolidarea industriei de asigurări.

Evenimentele UNSICAR, derulate în 2012, au avut ca teme centrale rolul brokerajului în menținerea stabilității și creșterea transparenței pieței de asigurări, cu accent pe eforturile pe care brokerii trebuie să le realizeze pentru a-și consolida unul dintre principalele roluri atribuite prin legislație, și anume protecția intereselor consumatorilor de produse de asigurare.
Toate aceste elemente - încredere, capital de imagine, stabilitate - au influ­ență asupra volumului de business gene­rat de piața de asigurări, care a scăzut constant în ultimii ani. Ceea ce de­monstrează că, în România, mecanis­mul de gestionare a riscurilor este sub-utilizat, iar consumatorii au o experienţă nu tocmai matură cu industria de asigurări.
Dezvoltarea pieței de asigurări ar putea fi susținută însă și de un stimulent important, respectiv acordarea de deduc­tibilități fiscale, care ar putea genera efecte pozitive inclusiv asupra capitalului de imagine al industriei.
În 2013, principalele priorități ale pieței de asigurări rămân cele legate de consolidarea mecanismelor de func­ționare și de creștere a volumului de business, iar acest lucru ar putea fi realizat doar prin reducerea deficitului de protecție și de încredere a populației în această industrie. În opinia UNSICAR, crearea sistemului de asigurări obligatorii de sănătate și recunoașterea deductibilității fiscale a primelor plătite pentru asigurări ar putea susține dezvoltarea și consolidarea industriei de asigurări.
Dacă toate aceste lucruri sunt încă puse sub semnul întrebării, de un lucru putem fi siguri, și anume că piața de asigurări va trebui să navigheze și în 2013 într-un mediu economic, politic și social volatil, care poate genera noi amenințări asupra capitalului de imagine al industriei.
De aceea, UNSICAR își va intensifica, în acest an, activitatea pe zona de partener de discuție al autorităților - CSA, Guvern, Parlament -, considerând că efectele oricărei decizii insuficient dezbătută cu reprezentanții pieței pot avea efecte nedorite asupra stabilității și credibilității pieței de asigurări.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Stabilitate și credibilitate).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!