Sanatate
Stare de normalitate în timp de criză, la SIGNAL IDUNA
Autor:Daniela IONESCU, Director Naţional de Vânzări SIGNAL IDUNA - Romania
Daniela IONESCU, Director Naţional de Vânzări SIGNAL IDUNA - Romania

Se spune că dacă vrei cu adevărat să ai succes, îi recrutezi pe cei mai buni, îi antrenezi să fie câştigători şi îi determini să-şi facă planuri de parteneriat pe termen lung cu organizaţia.
Acum 7 luni am devenit Directorul Naţional de Vânzări al unei companii în care cred că cel mai important “capital” pe care îl moşteneam era faptul că aparţineam unui grup financiar cu experienţă solidă pe piaţa din Germana şi care, în virtutea faptului că dorea să-şi “diminueze expunerea”, îşi mărise capitalul social la 12 milioane euro.
Ca orice manager care vine într-o perioadă de criza într-o companie, mi-am făcut un plan de lucru care să conţină următoarele etape: etapa de trecere de la criză la supravieţuire, apoi la stabilitate, urmată de o etapă de creştere pentru ca, în final, să ajungem la etapa de succes, când este în sfârşit momentul “expunerii”, în toate sensurile (expunerea media, extinderea teritorială, crearea de canale alternative, alte investiţii).
Pornind la drum ca şi parte a noii echipe manageriale, am schiţat un plan de atac care conţinea: noile instrumente de lucru, un nou plan de carieră şi un nou program motivaţional. După numai o săptămână, m-am prezentat în faţa Branch Managerilor, expunându-le propunerile mele de schimbare. Am creat ÎMPREUNĂ (şi insist pe acest lucru, deoarece un manager poate avea idei minunate însă fără nicio valoare dacă nu şi le asumă şi echipa sa):
•    un sistem de raportare care să ne permită pe toată organigrama departamentului de vânzări să ştim ce se întâmplă în orice moment (nu sunt adepta managementului prin telefon sau a vizitelor inopinate pentru a-mi surprinde oamenii în cine ştie ce culpă, îmi place să am instrumente care să-mi permită să-mi analizez echipele fără să-i întrerup din lucru şi, pe cât posibil, având la bază încrederea şi respectul reciproc). Avem momente exacte de analiză periodică, de întâlniri 1 la 1 sau cu întreaga echipă, iar acolo unde consider că pot aduce o contribuţie, mă implic direct, indiferent că este vorba de recrutare sau de vânzare;
•    un sistem transparent de feed-back zilnic, astfel încât oamenii să ştie că pot comunica şi pot împărtăşi experienţe, dar şi că le este cunoscută performanţa (în SIGNAL IDUNA fiecare om din vânzări ştie în orice moment ce realizări are fiecare dintre colegii săi);
•    un plan de cariera în care să se regăsească orice performer din piaţă, cu obiective SMART pentru a-l accesa (iar SIGNAL IDUNA are un capital uriaş din acest punct de vedere: fiind o firmă tânără pe piaţa românească, dar ca şi grup foarte puternică, posibilităţile de carieră sunt nenumărate, evident, exclusiv pentru performeri);
•    un plan de finanţări şi bonusuri care încurajează performanţa sănătoasă şi în care s-ar regăsi cu siguranţă orice recrut.
Pentru că lucrurile s-au aşezat aşa cum era şi firesc şi pentru că ne-am adaptat cerinţelor pieţei, am reuşit performanţa de a lansa 3 produse noi în 2 luni, numai pentru unul dintre canalele de vânzare.
Şi acum, după 7 luni de interacţiune directă cu clienţii în piaţă, pot să vă spun în cunoştinţă de cauză că produsele de sănătate au fost create pentru a avea ce oferi oricărui tip de client, dar şi în sprijinul forţei de vânzare.
Îmi doresc să cred că am creat împreună cu colegii mei un sistem transparent ce permite o comunicare eficientă, ce încurajează performanţa şi creativitatea şi în care oamenii sunt invitaţi să se implice constructiv.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Stare de normalitate în timp de criză, la SIGNAL IDUNA).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Cum arată perspectivele financiare pentru viitorii pensionari?

Alexandru CIUNCAN - Secretar General, APPA -Asociația Pentru Promovarea Asigurarilor
Ciprian LADUNCA - CFO, METROPOLITAN Life 
Sergiu Costache - Revista PRIMM Asigurari & Pensii


TOP Stiri 1asig

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!