Opinii
Then And Now: cum a evoluat asigurarea de viață în lume
Autor:Ingrid R. GOODENOW, FLMI, Senior Analyst, International Research, LIMRA
Marti, 31 Ianuarie 2017

După cel de-al doilea război mondial, industria japoneză de asigurări de viață se afla într-o stare de declin, companiile pierzând, pe lângă accesul la piețe, și oamenii de vânzări – scăderea numărului acestora fiind o urmare a războiului; majoritatea s-au mutat în afara orașelor încă dinaintea războiului, „migrând” spre siguranța oferită de suburbii. Astfel, în loc să vândă polițe de asigurare, ei s-au reprofilat pe comerțul cu pește, orez și legume, activitate mult mai profitabilă în acele vremuri.

Totodată, creșterea inflației a avut efecte și asupra „coșului zilnic”. De asemenea, pe fondul unei inflații ridicate, asigurătorii au fost puși în situația de a ține piept unor costuri operaționale net superioare.

Similar cu ceea ce au făcut companiile americane, asigurătorii japonezi au investit în programe de armament, dar acest model de afacere, nemaifiind unul prosper, companiile au avut de suferit pierderi considerabile.

Astfel, pentru a readuce piața de asigurări într-o direcție pozitivă, companiile japoneze au depus eforturi importante. După ce intițial au limitat comisioanele și au mărit primele de asigurare, ulterior, pentru a încuraja agenții să se întoarcă în industrie, s-au implicat în modernizarea metodelor de vânzare prin dezvoltarea portofoliul cu noi tipuri de produse.

Totodată, a fost instituit un program de conversie, prin care asigurații puteau folosi valoarea în bani a poliței existente pentru a cumpăra o nouă poliță, cu o acoperire mai mare. În paralel, asigurătorii au ridicat și valoarea comisioanelor agenților având ca principal obiectiv, motivarea implicării acestora în program.

Acest program și-a dovedit eficiența: asigurătorii și-au diversificat portofoliul de produse, în vreme ce, la nivel de piață, programul a ajutat la demararea unei adevarate reforme a pieței de asigurări de viață.

În zilele noastre, există o diferență marcantă a modului cum ”se fac asigurări” în Japonia. Spre exemplu, Meiji Yasuda se pregătește să introducă 100 de roboți humanoizi pentru a servi drept resursă umană în vânzarea polițelor. Roboții vor fi amplasați în spații comerciale, venind tototadă în sprijinul agenților cu ocazia întâlnirii cu potențialii clienții, fiindu-le astfel ușurată munca în ceea ce privește prezentarea de detalii despre produsele de asigurare. Aceștia vor putea fi folosiți și la seminarii în domeniu, și vor participa la întâlnirile forței de vânzare pentru a încuraja comercializarea produselor de asigurare.

Alte inovații care au marcat la nivel mondial industria de profil:

  • Subsidiara AXA din Singapore va fi primul asigurător care introduce consultații live cu medici, prin chat și apeluri video, folosind aplicația „MyAXAHealth”;

  • în Filipine, un site numit „GoBear” ajută clienții să găsească cele mai bune oferte pentru asigurările de călătorie, carduri de credit și credite ipotecare;

  • compania germană Community Life a lansat un portal digital care oferă produse de viață și de invaliditate simple și transparente;

  • AIG Thailand Group se pregătește să lanseze prima poliță de asigurare cyber din țară, pentru a proteja companiile de atacuri cibernetice și scurgeri de informații.

Privind în viitor, ce alți factori vor afecta lumea asigurărilor de viață? Așadar:

  • în primul rând, generația Millennials este fără doar și poate cea mai semnificativă piață pentru asiguratorii din sectorul life pe care ar trebui să se focuseze în viitoarele decenii;

  • în al doilea rând, obiceiurile clienților nu pot fi ignorate. Cum din ce în ce mai mulți clienți își arată deschiderea pentru a cumpăra asigurări de viață din mediul online, industria trebuie să fie pregătită să le livreze electronic;

  • nu în final, ne aflăm în era big data. Cu informații disponibile din multe surse diferite, asigurătorii trebuie să știe cum să se folosească de acestea pentru a asigura succesul în afaceri.

Reflectând asupra celor 100 de ani servicii oferite de LIMRA, cine poate anticipa ce ne vor aduce următorii 100 de ani? Probabil până atunci vom avea nevoie de asigurare pentru călătoriile intergalactice și interplanetare!

Traducere și adaptare: Sabrina CANEA

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Then And Now: cum a evoluat asigurarea de viață în lume).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!