Tendinte
Top predicţii strategice pentru 2019 şi anii următori
Marti, 19 Martie 2019

Ritmul în care schimbările se succed astăzi, la nivel tehnologic, dar nu numai, este o provocare pentru companii. În acest context, GARTNER a realizat o serie de predicţii pentru 2019, dar şi pentru anii următori, pentru a ajuta organizaţiile să îşi creeze o viziune a viitorului şi pentru a-şi defini strategiile de viitor.

„Organizaţiile pot transforma schimbările continue într-un avantaj dacă îşi ‚ascut’ viziunea asupra viitorului, pentru a putea să-şi dea seama ce urmează să se întâmple, înainte ca aceste schimbări să aibă loc”, a declarat Daryl PLUMMER, GARTNER Distinguished Vice President, Analyst.

» Abilităţile de a dezvolta AI nu sunt scalabile. Până în anul 2020, 80% dintre proiectele dezvoltate pe baza Inteligenţei Artificiale vor rămâne „alchimie”, fiind dezvoltate de profesionişti supra-specializaţi ale căror talente nu sunt scalabile la nivelul organizaţiei.

În ultimii cinci ani, popularitatea creată în jurul Inteligenţei Artificiale – AI a determinat din ce în ce mai multe companii să îşi dorească să dezvolte astfel de proiecte. Cu toate acestea, aşteptările în ceea ce priveşte AI sunt mult prea mari pentru nivelul de evoluţie curent al acestei tehnologii şi, mai mult decât atât, numărul de profesionişti din acest domeniu este încă redus.

» AI va localiza persoanele dispărute. Până în anul 2023, se va înregistra o reducere de 80% a numărului de persoane dispărute, în ţările cu pieţe mature, comparativ cu 2018, datorită tehnologiilor de recunoaştere a feţei dezvoltate prin intermediul Inteligenţei Artificiale.

În următorii ani, evoluţia AI va permite dezvoltarea unor tehnologii de recunoaştere facială din ce în ce mai sofisticate, ce vor fi extrem de utile în identificarea persoanelor date dispărute, în special a copiilor şi a bătrânilor.

» Îngrijirea medicală virtuală va îmbunătăţi sănătatea. Până în anul 2023, vizitele la departamentele de urgenţă din Statele Unite vor scădea cu 20 de milioane, datorită înregistrării pacienţilor cu boli cronice în sisteme de îngrijire medicală virtuală controlată de AI.

Îngrijirea medicală virtuală poate oferi avantaje mai eficiente din punctul de vedere al costurilor şi accesibilităţii decât vizitele medicale convenţionale faţă în faţă. Lipsa de profesionişti din domeniul medical, precum şi o orientare către creşterea sănătăţii populaţiei, impun noi soluţii. O utilizare eficientă a soluţiilor virtuale ar reduce costurile şi ar îmbunătăţi atât calitatea serviciilor medicale, cât şi accesul la aceste servicii.

» Afidavitele împotriva bullying-ului cibernetic vor eşua. Până în anul 2023, 25% dintre organizaţii le vor solicita angajaţilor să semneze depoziţii pentru a evita „cyber bullying-ul”, dar 70% dintre aceste iniţiative vor eşua.

În încercarea de a reduce bullying-ul cibernetic la locul de muncă, organizaţiile vor încerca să îmbunătăţească codurile de comportament interne, solicitându-le angajaţilor să semneze depoziţii în acest sens. Din păcate, fenomenul de „cyberbullying” nu este eradicat prin astfel de înţelegeri, fiind nevoie de schimbări la nivelul întregii culturi organizaţionale. Companiile trebuie să îşi antreneze angajaţii să recunoască şi să raporteze acţiunile de bullying cibernetic.

» Diversitatea va ajuta la depăşirea target-urilor financiare. Până în anul 2022, 75% dintre organizaţiile în ale căror echipe de decizie se reflectă diversitate şi incluziune culturală îşi vor depăşi obiectivele financiare.

Companiile înţeleg beneficiile diversităţii, dar trebuie să înceapă să ia în calcul mai multe aspecte ale acesteia (de exemplu, diversitatea proceselor, dar şi a stilurilor de muncă ale angajaţilor) şi să se concentreze mai mult pe procesele de incluziune. Aceste procese ar trebui să fie co-dezvoltate de către liderii de business şi profesioniştii de HR.

» Datele personale „otrăvesc” blockchain-ul. Până în anul 2022, 75% dintre blockchain-urile publice vor suferi de „compromitere a intimităţii” – date personale inserate care transformă blockchain-ul într-un element care încalcă legislaţia de protecţie a datelor personale.

Tehnologiile blockchain sunt încă la început, astfel că programatorii care dezvoltă blockchain-uri pot să introducă, accidental, date personale ale utilizatorilor care vor fi, astfel, stocate într-un mod care nu respectă legislaţia în vigoare. Deoarece blockchain-urile nu pot fi modificate, datele personale nu pot fi şterse fără a compromite integritatea întregului „lanţ”. Cu toate acestea, stocarea datelor personale fără acord încalcă legislaţia de protecţie a datelor.

» Legislaţia de protecţie a datelor personale reduce vânzările de publicitate. Până în anul 2023, reglementările privind drepturile de intimitate online a persoanelor vor creşte costurile din mediul online, reducând utilizarea cookie-urilor şi scăzând veniturile obţinute din vânzarea de publicitate.

Noile reglementări, precum GDPR, solicită companiilor să obţină acordul informat al clienţilor privind modul în care datele lor personale sunt utilizate şi chiar vândute terţelor părţi. În acest context, utilizarea cookie-urilor se va reduce, influenţând, astfel, şi modul de targetare al reclamelor.

» Giganţii digitali continuă să câştige cotă de piaţă. Până în anul 2022, giganţii digitali vor câştiga 40% din cota de piaţă global, la nivelul propriilor industrii.

Conform GARTNER, în anul 2019, giganţii digitali (precum Apple sau Google) vor obţine o creştere de două cifre a veniturilor, prin atragerea de noi utilizatori la nivel global. Aceste companii controlează ecosisteme economice vaste şi, prin creşterea numărului de utilizatori, vor câştiga şi mai multă cotă de piaţă.

» Consumatorii ignoră breşele de securitate. Până în anul 2021, scandalurile din social media şi breşele de securitate nu vor mai avea niciun impact asupra consumatorilor.

Beneficiile utilizării tehnologiei vor cântări mai greu decât îngrijorările privind securitatea şi dreptul la intimitate. Oamenii sunt, în general, de părere că organizaţiile din zona tehnologică ar trebui să se supună unor reglementări, dar, în pofida unor breşe de securitate recente, majoritatea continuă să folosească serviciile digitale, iar companiile, la rândul lor, fac foarte puţine schimbări în urma unor astfel de incidente.




 

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Top predicţii strategice pentru 2019 şi anii următori).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!