eStyle
Tu câţi paşi faci pe zi? Aplicaţii pentru monitorizarea activităţii fizice
Autor:Adina TUDOR
Vineri, 04 Martie 2016

Într-o societate contemporană marcată de sedentarism, promovarea unui stil de viaţă activ devine din ce în ce mai importantă. Iar noile tehnologii permit, în momentul de faţă, niveluri de monitorizare şi control ale activităţilor fizice mai mari ca oricând până acum, aplicaţiile care măsoară numărul de paşi sau distanţele străbătute în alergare fiind un prim exemplu.

O brăţară fitness reprezintă soluţia ideală pentru monitorizarea paşilor zilnici, a efortului depus în timpul exerciţiilor fizice şi chiar a calităţii somnului. Însă, în lipsa unui astfel de accesoriu, utilizatorii de smartphone au la îndemână o mulţime de aplicaţii pe care le pot instala rapid pe propriul dispozitiv. Deşi nu neapărat la fel de precise, şi astfel de programe te pot ajuta să măsori distanţele parcurse zilnic pe jos sau cu bicicleta.

Mai mult, chiar dacă nu eşti neapărat o persoană sportivă care aleargă prin parc sau merge la sală în mod regulat, tot poţi utiliza astfel de app-uri pentru a vedea câţi paşi parcurgi în mod obişnuit în fiecare zi, ce distanţă ar echivala aceştia şi câte calorii arzi ca urmare a acestei activităţi.

100.000 de aplicaţii de sănătate şi fitness erau disponibile pentru Android şi iOS la sfârşitul anului 2014

Am testat: Pedometer

Pedometer este o aplicaţie relativ simplă, disponibilă gratuit în Google Play. Odată instalată, poate fi lăsată să ruleze în „background” şi să numere paşii bazându-se pe senzorii interni ai telefonului. Aplicaţia are un buton de Start/ Stop, permiţându-i utilizatorului un control mai mare asupra acesteia (de exemplu, se recomandă închiderea aplicaţiei în timpul somnului, ceea ce reduce, de altfel, şi consumul bateriei).

Pedometer contorizează în mod direct paşii şi, pe baza lor, calculează distanţa parcursă (1 pas fiind estimat la aproape 70 centimetri), timpul petrecut mergând, caloriile arse şi viteza medie de deplasare a utilizatorului. Aplicaţia realizează, de asemenea, şi un grafic al acestei activităţi fizice de-a lungul zilei, dar şi grafice săptămânale şi lunare, care permit monitorizarea activităţii pe o perioadă îndelungată.

Avantajele acestei aplicaţii sunt reprezentate, în primul rând, de accesul rapid, prin intermediul Google Play, şi de simplitatea utilizării, fiind o alternativă foarte bună pentru toţi cei care vor să îşi monitorizeze activitatea fizică, dar nu sunt încă interesaţi de o brăţară fitness sau alte programe mai sofisticate. Cu funcţii de bază clare, Pedometer poate reprezenta soluţia ideală pe perioade scurte, pentru cei curioşi, sau chiar pe o perioadă mai lungă, pentru cei dispuşi să crească timpul petrecut mergând pe jos. De altfel, tocmai prin aceste avantaje poate reprezenta chiar şi punctul de plecare pentru o viaţă mai activă.

Dezavantajele lui Pedometer, dar şi al altor aplicaţii similare, includ lipsa acurateţei datelor, pe de o parte, şi de necesitatea purtării smartphone-ului în toate situaţiile (pentru o contorizare completă a tuturor paşilor parcurşi în ziua respectivă). Astfel, estimarea paşilor este limitată de calitatea senzorilor instalaţi pe smartphone-ul personal şi locul unde este ţinut acesta în timpul deplasării. Pentru a compensa acest aspect, aplicaţia oferă posibilitatea ajustării senzitivităţii pe dispozitivul propriu, în cazul în care „nu toţi paşii sunt contorizaţi”. De asemenea, spre deosebire de o brăţară fitness sau un smartwatch, gadget-uri complet neintruzive care pot fi purtate tot timpul la mână, un telefon purtat peste tot (în special în diversele deplasări prin propria casă) poate deveni rapid destul de incomod.

2014 a fost anul în care aplicaţiile dedicate segmentului sănătate şi fitness au avut cea mai mare rată de creştere, conform datelor Google Play, comparativ cu celelalte segmente de aplicaţii mobile

Alte aplicaţii recomandate

Un alt app extrem de popular, inclusiv în România, este Runkeeper. Dedicată cu precădere pasionaţilor de jogging şi de sporturi în aer liber, aplicaţia măsoară, prin intermediul GPS-ului, distanţele parcurse de utilizator şi timpul dedicat activităţii respective (printre opţiuni se numără alergarea, mersul pe jos, înotul sau mersul pe bicicletă, dar nu numai), oferind, de asemenea, şi grafice, posibilitatea de a seta obiective, provocări şi exerciţii personalizate în funcţie de nevoile utilizatorului. De asemenea, Runkeeper se bazează şi pe o importantă componentă de social media, pentru menţinerea motivaţiei, permiţând interacţiuni cu prietenii care folosesc aplicaţia sau postări direct pe Facebook.

Charity Miles reprezintă o aplicaţie de monitorizare a activităţii fizice care donează o mică sumă de bani pentru fiecare milă parcursă de utilizatori prin alergare, mers pe jos sau cu bicicleta. Creatorii aplicaţiei caută sponsori care susţin aceste donaţii, iar utilizatorii îşi pot alege către ce cauză merg banii strânşi în urma activităţii fizice depuse de ei. Aplicaţia îndeplineşte, desigur, şi funcţii de monitorizare: măsoară distanţa parcursă şi viteza deplasării, iar la final arată şi suma colectată.

Strava este dedicată celor motivaţi de ideea competiţiilor, pentru că aceasta permite utilizatorului să „concureze” împotriva oricărei alte persoane care s-a înscris în aplicaţie. Astfel, utilizatorul îşi monitorizează alergările şi plimbările cu bicicleta, la fel ca toţi ceilalţi membri, iar Strava colectează toate datele şi toate rutele, apoi le împarte în segmente şi realizează topuri cu cei mai buni timpi înregistraţi pe diferitele zone de drum.

Tot pe competitivitate mizează şi Pact: prin intermediul aplicaţiei, utilizatorul poate „paria”, de exemplu, că se va duce la sală de un anumit număr de ori. Ulterior, Pact verifică, prin GPS, dacă acesta chiar s-a dus la sala de sport şi a petrecut acolo atât timp cât a pariat. Dacă îşi atinge obiectivul, utilizatorul primeşte bani.

Deşi nu neapărat o aplicaţie de monitorizare a exerciţiilor fizice, „Zombies, Run!” vine ca o alternativă motivaţională pentru acestea, prin modul inovativ prin care îşi stimulează utilizatorii: o poveste audio cu zombie. Astfel, aceasta reprezintă mai degrabă un joc audio, în care utilizatorul nu trebuie decât să pornească aplicaţia, să îşi pună căştile şi să purceadă la drum. Într-un timp foarte scurt, va începe să fie „urmărit” de zombie şi va trebui să alerge ca să se salveze.

Rubrică realizată cu sprijinul evoMAG

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Tu câţi paşi faci pe zi? Aplicaţii pentru monitorizarea activităţii fizice).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!