Reasigurari
Un partener mai puternic în timpuri instabile
Emmanuel CLARKE, CEO, PartnerRe Global

Odată cu achiziţia PARIS Re, PartnerRe îşi menţine strategia, valorile şi excelenţa în risc management, punând la dispoziţia clienţilor o bază de capital mai solidă, o arie de acoperire mai largă şi o ofertă mărită de produse facultative.

Pe fondul unei pieţe de re/asigurări stagnantă şi după finalizarea cu succes a achiziţiei PARIS Re, stăm de vorbă cu Emmanuel CLARKE, CEO al PartnerRe Global, despre aşteptările pe care le au clienţii de la PartnerRe, în ceea ce priveşte prezentul şi anii care vor urma.

Care vor fi beneficiile clienților PartnerRe, post-achiziţie?

PartnerRe a căpătat o dimensiune mai plină de semnificaţii – nu doar capital adiţional, dar şi mai multe capacităţi, cu mai multe resurse de oameni abilitaţi şi experimentaţi. Din punct de vedere geografic, avem mai multe birouri. Această creştere a ariei de acoperire înseamnă că putem fi mai apropiaţi de clienţi, sprijinindu-le nevoile mai eficient.
Prin unirea acestor două organizaţii, valoarea noastră a crescut. Într-un mediu în general stagnant, fără creşteri în mediul de re/asigurări, baza noastră mai puternică de capital şi un portofoliu mai diversificat de business înseamnă că putem oferi clienţilor o capacitate mai mare, acces la o arie mai largă de expertiză, o mai mare rezistenţă în faţa pierderilor neaşteptate şi o capacitate indiscutabilă de a plăti daunele.

Puteţi evidenţia unele zone în care PartnerRe are acum mai multe de oferit clienţilor decât înainte de achiziţie?
Suntem mult mai puternici pe sectorul reasigurărilor facultative, cu o profunzime şi o întindere crescută de subscriere pe sectorul facultativ, care sunt construite pe baza punctelor forte ale ambelor companii. Aceasta ne permite să ne mărim apetitul pentru risc pe o gamă mai largă de clase de business, incluzând energia offshore şi onshore, ingineria şi sectorul property, menţinând totodată o puternică subscriere tehnică şi ¬receptivitatea care sunt atât de importante pe această piaţă.

 

Ne considerăm a fi un partener valoros, care îşi cunoaşte clienţii – pieţele şi cerinţele lor –, care se preocupă de interesele lor şi care pune întrebările potrivite. În acest fel, putem oferi sprijinul pe care clienţii îl caută. (Emmanuel CLARKE)


Au fost câteva daune majore în acest an. Ce efect au avut ele asupra pieţei?
Cu siguranţă, ne-am confruntat cu câteva catastrofe de proporţii şi cu dezastre provocate de om, incluzând cutremurul din Chile, explozia Deepwater Horizon şi un număr de accidente de aviaţie. Dar acestea pot fi descrise mai degrabă în termeni de câştiguri decât în termeni de epuizare de capital. Deşi ar putea conduce la preţuri modificate pe segmente specifice, nu ne putem aştepta ca aceste pierderi să atragă după ele o înăsprire a pieţei globale de reasigurare. Niciunul dintre ele nu este suficient de mare încât să altereze în mod semnificativ dinamica cererii şi ofertei globale de reasigurare.
Oricum, explozia Deepwater Horizon şi deversarea aferentă de petrol au avut rolul de a aminti că daune majore pot apărea pe neaşteptate. În vreme ce oamenii ştiau că un incident ar putea avea loc pe o platformă offshore, potenţialul dezastru economic pe care un astfel de incident l-ar putea provoca probabil că nu fusese în totalitate evaluat. Incidentul ridică deja întrebări şi creşte cererea pentru acoperire de răspundere adiţională. Sunt multe aspecte încă nerezolvate cu privire la acest caz, şi probabil că vom învăţa mai multe în urma rezolvării disputelor pe tema răspunderii.

Având în vedere condiţiile de piaţă provocatoare din prezent, ce pot aştepta clienţii de la noua PartnerRe?
Nu este vorba atât de o „nouă” companie PartnerRe, ci despre o versiune mai mare şi mai bună a aceleiaşi companii. Clienţii noştri vor beneficia de pe urma unui partener mai puternic, care îi poate ajuta să “navigheze” prin acest mediu dificil şi volatil, oferindu-le continuitate şi stabilitate. Oricum, s-ar putea să nu ne folosim de capacitatea noastră mărită până ce piaţa nu se îmbunătăţeşte şi randamentele nu devin mai adecvate. Scopul nostru este să ne menţinem capitalul intact pe tot parcursul acestei următoare părţi a ciclului, iar cel mai important angajament al nostru rămâne faţă de promisiunea de a plăti daune în orice circumstanţe.
PartnerRe nu reacţionează exagerat la fluctuaţiile din piaţă sau la daune majore. Nu numai că ne vom ţine promisiunea făcută clienţilor de a plăti daunele în toate circumstanţele, dar vom avea o continuitate a ofertelor, cu preţuri consecvente. Diversificarea noastră mărită aduce beneficii pe care le putem împărtăşi cu clienţii noştri, permiţându-ne să oferim o capacitate susţinută la prezentele niveluri de profitabilitate pentru o lungă perioadă de timp.
Deşi ne-am mărit, ne menţinem aceeaşi strategie, aceleaşi valori, aceeaşi infrastructură şi, cel mai important, aceeaşi abordare în valorificarea, evaluarea şi managementul riscurilor, care ne-au ajutat să trecem cu succes prin evenimentele-şoc din ultimii ani.
În acelaşi timp, nu suntem un reasigurător de atât de mari dimensiuni, încât să putem stabili criterii de tarifare de la un capăt la altul. Rămânem suficient de agili încât să putem face în continuare diferenţieri între clienţi şi să putem răspunde rapid la nevoile lor individuale. Pentru noi, fiecare contact este unic, pentru că fiecare situaţie a unui client este unică. Nu folosim o abordare gen „o singură măsură care se potriveşte tuturor”. Ne considerăm a fi un partener valoros, care îşi cunoaşte clienţii – pieţele şi cerinţele lor –, care se preocupă de interesele lor şi care pune întrebările potrivite. În acest fel, putem oferi sprijinul pe care clienţii îl caută.

Notă: Articolul a fost realizat în limba engleză, traducerea aparținând redacției Revistei PRIMM - Asigurări & Pensii.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Un partener mai puternic în timpuri instabile).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Cum arată perspectivele financiare pentru viitorii pensionari?

Alexandru CIUNCAN - Secretar General, APPA -Asociația Pentru Promovarea Asigurarilor
Ciprian LADUNCA - CFO, METROPOLITAN Life 
Sergiu Costache - Revista PRIMM Asigurari & Pensii


TOP Stiri 1asig

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!