eStyle
„Wearables” şi asigurările
Autor:Adina TUDOR
Vineri, 03 Iulie 2015

„Wearables”, acele dispozitive electronice miniaturale conectate la Internet care pot fi purtate pe sub haine, pe deasupra sau chiar ca parte din acestea, ataşate corpului uman, câştigă în popularitate. Dacă în numărul precedent am realizat o scurtă analiză a acestor dispozitive, de această dată vom vedea impactul pe care îl pot avea asupra domeniului asigurărilor.

După cum am văzut în numărul precedent, tehnologia „wearable” câştigă în popularitate, iar specialiştii sunt optimişti cu privire la evoluţia rapidă a acesteia în următorii ani, vehiculându-se o piaţă a acestor dispozitive de 20 miliarde USD în 2015 şi chiar de 70 miliarde USD în 2025. În acest context, au început şi o serie de dezbateri cu privire la impactul pe care îl vor avea asupra stilului de viaţă al oamenilor, dar şi asupra diferitelor industrii. Iar asigurările nu fac excepţie de la regulă, profesioniştii din domeniu vorbind atât despre o serie de oportunităţi în ceea ce priveşte aplicarea acestora la nivelul propriilor activităţi de evaluare a pagubelor, de exemplu, sau pentru calculul personalizat al primelor de asigurare, cât şi despre riscuri privind confidenţialitatea informaţiilor, cantitatea prea mare de date sau riscuri de altă natură.

Avantajele „wearables”: Prime personalizate, evaluare rapidă a daunelor

Un sondaj realizat pe un eşantion de peste 200 de executivi ai companiilor din domeniu, realizat ca parte a raportului anual „Technology Vision” al Accenture, arată că aproape două treimi din asigurători se aşteaptă ca tehnologiile tip „wearables” să aibă un impact semnificativ asupra industriei de asigurări.
Conform studiului, 63% dintre respondenţi consideră că „wearables” vor fi adoptate pe scară largă de către industria de asigurări în următorii doi ani, în timp ce aproape o treime (31%) au declarat că utilizează deja wearables pentru a atrage clienţi, angajaţi sau parteneri.
Aproape trei sferturi (73%) dintre asigurători au declarat că a oferi o experienţă personalizată pentru client este una dintre cele mai importante trei priorităţi în cadrul companiei, iar 50% dintre ei declară că au observat deja avantajele utilizării tehnologiilor personalizate.
Mai mult, conform specialiştilor Accenture, tehnologiile noi, precum wearables şi alte dispozitive interconectate, permit asigurătorilor să depăşească modelul de business tradiţional şi să îşi reformuleze metodele prin care stabilesc primele de asigurare. „De exemplu, un asigurător de top din Statele Unite a anunţat recent că le va oferi noilor clienţi o brăţară fitness gratuită pentru a-şi monitoriza singuri starea de sănătate – şi ulterior că îi va răsplăti, în cazul în care au un stil de viaţă sănătos, cu o reducere a primei de asigurare de viaţă”, se arată în raport.
O discuţie similară a început să fie purtată şi în jurul smartwatch-urilor. De exemplu, smartwatch-ul Apple Watch, lansat pe 9 martie 2015 în San Francisco, care în acest moment poate fi utilizat ca telecomandă pentru Apple TV, pentru a afişa biletele de avion ale călătorilor şi pentru navigarea prin iTunes, ar putea ajunge, în viitor, să fie utilizat de asigurători pentru a monitoriza clienţii şi a calcula preţul primelor în funcţie de comportamentul acestora, conform publicaţiei Insurance Business America.
Astfel, un smartwatch va putea monitoriza caloriile consumate de utilizator, cât exerciţiu fizic face acesta în timpul zilei sau cât timp petrece în activităţi non-sendentare. Prin urmare, analiştii prezic că, în curând, ceasurile inteligente vor fi utilizate de companiile de asigurare, dar şi de furnizorii de servicii medicale, pentru a analiza activitatea utilizatorului şi a permite chiar scăderea primei de asigurare în unele cazuri.
Revenind la studiul Accenture, concluziile acestuia arată că asigurătorii încep să recunoască valoarea pe care o aduce inovaţia în procesarea limbajului şi în aplicaţiile de speech recognition, astfel încât fiecare utilizator să interacţioneze mult mai simplu cu tehnologia şi maşinile. „Compania de asigurări a viitorului va beneficia din colaborarea dintre oameni şi tehnologie, angajaţii folosind noile tehnologii,  precum wearables,  pentru a-şi îmbunătăţi abilităţile şi pentru a-i ajuta să ia decizii mai bune”, apreciază Thomas MEYER, Managing Director, Accenture’s Insurance practice in Europe, Africa & Latin America. Conform studiului Accenture, 76% dintre asigurători consideră că business-urile de succes vor coordona, în viitor, angajaţi împreună cu maşinării inteligente.
În paralel, raportul „The Wearable Future”,  realizat de PwC,  indică faptul că 20% dintre americani deţin deja un dispozitiv wearable, în condițiile în care se așteaptă ca numărul acestor beneficiari/consumatori să crească rapid. În general, membrii Generaţiei Y sunt cei interesaţi de astfel de dispozitive, peste 50% dintre aceştia estimând că vor achiziţiona brăţări fitness în anul următor, în timp ce între 23 şi 40% vor cumpăra un alt tip de dispozitiv wearable. Aceştia caută dispozitive care să le spună cum să facă exerciţii în mod eficient (81%), să le ofere informaţii despre starea lor medicală şi despre dietă (71%), respectiv date despre promoţii privind achiziţii retail (51%). Mai mult de jumătate dintre respondenţii participanţi la studiul PwC au declarat că ar fi puternic motivaţi să folosească „wearables” dacă ar exista posibilitatea să fie recompensaţi monetar în cazul în care le-ar utiliza frecvent.
În acest context, evident că asigurătorii încearcă să integreze astfel de tehnologii în propriile strategii de business. La nivelul industriei, wearables pot fi folosite în marketing, subscriere, risk management, dezvoltarea de noi produse, dar şi managementul dosarelor de daună şi inspecţii de risc.
Mai mult decât atât, asigurătorii pot utiliza wearables pentru propriile activităţi. De exemplu, Google Glass poate înregistra videoclipuri, foto sau audio pentru a documenta daunele înregistrate la proprietăţi şi pentru a lua declaraţii de la martori şi proprietar.

Riscurile „wearables”: Îngrijorări privind confidenţialitatea datelor şi cantitatea de informaţii care trebuie administrată

Utilizarea tehnologiei wearable nu aduce doar beneficii industriei de asigurări, ci şi o serie de riscuri, avertizează experţii din domeniu. Astfel, aceste dispozitive colectează o varietate de date, inclusiv video şi audio, privind stilul de condus, obiceiurile alimentare, exerciţiile fizice sau alte obișnuințe, apoi comunică aceste date computerelor sau smartphone-urilor şi, prin acestea, altor entităţi, precum companiile de asigurare. În acest context, preocupările privind confidenţialitatea datelor, precum şi cine are dreptul să acceseze şi să utilizeze aceste date devin din ce în ce mai mari.
De exemplu, conform raportului PwC menţionat, deşi consumatorii sunt încântaţi de beneficiile potenţiale ale acestor dispozitive, aceștia sunt totuşi îngrijoraţi în ceea ce privește respectarea intimității. Astfel, 82% dintre consumatorii care cumpără astfel de dispozitive se arată îngrijoraţi de posibilele încălcări ale intimităţii personale, iar 86% în legătură cu potenţialele breşe de securitate.
Mai mult decât atât, şi cantitatea de date în sine poate să devină o problemă pentru companii. Studiul Accenture citat anterior arată că accesul la un volum mare de date creează o serie de provocări pentru asigurători, pentru că majoritatea nu reuşește să utilizeze toate informaţiile avute la dispoziţie. Mai mult de jumătate (56%) consideră că administrarea datelor devine „extrem de” sau „foarte provocatoare”, având în vedere volumul, varietatea şi viteza cu care le obţin în momentul de faţă.
O altă problemă este faptul că „wearables” pot genera şi riscuri pentru sănătate. Astfel, angajaţii care folosesc astfel de dispozitive la locul de muncă pot prezenta dureri de cap şi ameţeală, consideră unii specialişti din domeniul medical. Google Glass poate distrage atenţia şoferilor. Iar în cazul angajaţilor care îşi aduc propriile dispozitive wearables la muncă, angajatorii trebuie să implementeze politici care să restricţioneze utilizarea acestora pentru a limita riscurile de securitate, de exemplu.


Surse:
Accenture.com, http://newsroom.accenture.com/news/insurers-set-to-embrace-wearable-technologies-which-they-believe-will-have-a-significant-impact-on-their-industry-according-to-accenture-insurance-technology-vision-2015.htm.
Claimsjournal.com, http://www.claimsjournal.com/news/national/2015/04/09/262739.htm.




Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului („Wearables” şi asigurările).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!